سرویس بین الملل- رئیس باصطلاح سیاست خارجی سعودی ها گفت که کشورش نسبت به سیاست دولت بعدی آمریکا در ارتباط با سخت‌گیری نسبت به سیاست‌های ایران خوشبین است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رویترز، عادل الجبیر افزود: نسبت به دولت آینده آمریکا خوشبین و منتظر هستیم تا درهمه حوزه‌هایی که نگرانی مشترک داریم با یکدیگر همکاری کنیم.

الجبیر ادامه داد: از نظر ما سیاست‌های دولت ترامپ هماهنگ و روشن هستند؛ می‌خواهد نقش آمریکا را در جهان احیا کند، ما از این رویکرد استقبال می‌کنیم. می‌خواهد داعش را شکست دهد، کاملا. می‌خواهد ایران را مهار کند،…. کاملا (استقبال می‌کنیم).

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز جمعه به طور رسمی سوگند یاد خواهد کرد.

وزیر خارجه سعودی افزود: عربستان و آمریکا منافع مشترک ژئوپولیتک در سوریه، عراق، یمن و ایران دارند. این دو کشور همچنین در حوزه‌های مالی و انرژی منافع مشترک دارند.

عادل الجبیر در پاسخ به پرسشی در خصوص روابط بین ریاض و تهران، ایران را به بر هم زدن ثبات در منطقه متهم کرد و مدعی شد: روابط ما با ایران تیره است و این هم نتیجه سیاست‌های خصمانه و تهاجمی ایران است. نمی‌توان گذاشت که به مرگ و نابودی محکوم بشویم، بعد هم انتظار داشته باشی ما صورتمان را برگردانیم (و نادیده بگیریم). ما (برای بهبود روابط) تلاش کردیم ولی نتیجه‌بخش نبود.