سرویس بین الملل- معاون نخست وزیر ترکیه گفت احتمال دارد رفراندوم برای تغییر قانون اساسی کشور اوایل ماه آوریل سال جاری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، نعمان کورتولموش درباره زمان برگزاری رفراندوم احتمالی اظهار داشت: بعد از اینکه مجلس تصمیم خود را گرفت بهتر از بدون اتلاف وقت رفراندوم برگزار شود. بنا بر این احتمال دارد در اوایل ماه آوریل آینده این امر تحقق یابد.

وی همچنین با تشکر از تمامی نمایندگان مجلس کشور برای شرکت آنها در دور اول رای گیری برای تغییر قانون اساسی، درباره سخنان یک نماینده مجلس از حزب جمهوری خلق مبنی بر اینکه در صورت برگزاری دور دوم رای گیری به صورت علنی برخورد آنها بسیار سخت خواهد بود، گفت: مخالفت حق دارد برای عدم تصویب یک ماده قانون مبارزه کند ولی اقدامات خشونت‌آمیز غیر قابل قبول است و هرگز به چنین اقدامات اجازه داده نخواهد شد.

کورتولموش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دور دوم رای گیری ماده‌ای وجود دارد که برای تصویب زیر 330 رای موافق بماند، اظهار داشت معتقد است که نتایج دور دوم رای گیری هم مانند دور اول خواهد بود و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی همچنین درباره مذاکرات قبرس در ژنو، پایتخت سوئیس گفت ترکیه از ابتدا مسئله قبرس طرفدار راه‌حل بوده است.