هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن تأکید کرد که ادامه بسته شدن فرودگاه صنعا قابل قبول نیست و این مساله مشکلات زیادی برای مردم یمن به وجود آورده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه خبری المسیره، جیمی مک گولدریک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا گفت: ادامه بسته شدن فرودگاه صنعا قابل قبول نیست و این مساله رنج و مشکلات زیادی را برای مردم یمن به وجود آورده است. جنگ علیه یمن زیرساخت‌های این کشور را نابود کرده و تعداد زیادی از غیرنظامیان در این جنگ قربانی شده‌اند طوری که براساس آمارها تعداد کشته شدگان از 10 هزار تن و تعداد زخمی شدگان از 40 هزار تن تجاوز کرده است. در شرایط کنونی نمی‌توان میزان خسارت‌های وارده به زیرساخت در یمن را برآورد کرد. به طور کلی غیرنظامیان کسانی هستند که بهای این جنگ را می‌پردازند.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: در این آمار به لیست‌های قربانیانی که مراکز بهداشت تهیه کرده‌اند تکیه کرده و احتمالا رقم کنونی از این هم بیشتر باشد.

این اولین بار است که سازمان ملل این آمار بالای کشته‌ها در یمن را تایید می‌کند قبلا تعداد کشته‌های غیرنظامی در جنگ یمن را 4200 تن اعلام کرده بود.

وی از تصمیم برنامه جهانی غذا برای انتقال بالابرهای مخصوص تخلیه بار از ژاپن و دوبی به بندر الحدیده یمن برای تسهیل کمک‌رسانی به یمنی‌ها خبر داد.

مک گولدریک گفت: تنها 32 درصد از نیازهای غذایی ساکنان از این طریق به دست آن‌ها خواهد رسید. میزان نیازهای سوختی و فرآورده‌های نفتی نیز به 60 درصد می‌رسد.

وی تأکید کرد: هشت میلیون یمنی در نتیجه اوضاع اقتصادی کارشان را از دست داده و بیکار هستند. ما به این افراد نیز کمک‌ رسانی خواهیم کرد.

از زمان تجاوز عربستان به یمن، هزاران یمنی جان خود را از دست داده و این کشور با بحران انسانی بی‌سابقه‌ای روبرو شده طوری که کودکان یمنی از گرسنگی و بیماری جان خود را از دست می‌دهند. بسته شدن فرودگاه صنعا به دست ائتلاف متجاوز عربستان نیز این کشور را با مشکلات بیشتری مواجه کرده است.