سرویس بین الملل - نمایندگان پارلمان اروپا امروز رئیس جدید این نهاد قاره ای را انتخاب می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از یورونیوز، نمایندگان پارلمان اروپا از دقایقی پیش رای خود را برای انتخاب رئیس جدید این نهاد قاره ای و جانشین اریک شولتز لهستانی به صندوق ریختند.

این انتخاب بر پایه رای‌گیری در این پارلمان انجام خواهد گرفت که البته به دلیل شکست ائتلافی که قصد داشت مخالفان اروپای واحد را بیرون از قدرت نگه ‌دارد، انتظار می‌رود انتخاب پر چالش و تنشی باشد.

شخصی که در این رای‌گیری در پارلمان پیروز شود، قرار است جایگزین «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپایی شود  که در جریان پنج سال تصدی این سمت، این پست را قدرتمند‌تر و پراهمیت‌تر از همیشه کرده بود.

رئیس جدید پارلمان تنها نهاد منتخب اروپایی را رهبری خواهد کرد. این نهاد نظر نهایی را در رابطه با مذاکرات برگزیت که قرار است در دو سال آینده برگزار شود، خواهد داد.

دوره ریاست بر پارلمان اروپا، دو سال و نیم است و این مساله به معنای آن است که در طول یک دوره پارلمان، دو بار رای‌گیری برای تعیین رئیس انجام می‌شود.

۷۵۱ عضو پارلمان قرار است رای مخفی خود را در شهر استراسبورگ در فرانسه به صندوق بیندازند. این رای‌گیری می‌تواند به چهار دور نیز برسد.

نامزد‌های اصلی هر دو ایتالیایی هستند: «آنتونیو تاجانی» سیاست‌مدار راست میانه و «جانی پیتلا» از حزب سوسیال دموکرات. پنج نامزد دیگر شانس اندکی برای این سمت دارند.

«گای فرهوفشتات» نامزد لیبرال و نخست‌وزیر پیشین بلژیک به شوخی گفت: «‌مطمئن هستم که برنده این انتخابات ارتباطی با ایتالیا دارد.»

در همین حال، شولتز نیز قرار است به عرصه سیاست‌ در آلمان بازگردد.