یک موسسه قطری در تفاهمنامه‌ای با اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان متعهد شد تا فرودگاه ولایت فراه در غرب این کشور را توسعه دهند.

به گزارش مرور نیوز، اداره هوانوردی غیر نظامی افغانستان اعلام‌کرد که موسسه «الغرافه» قطر فرودگاه ولایت فراه در غرب افغانستان را توسعه می‌دهد.

اداره هوانوردی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که براساس تفاهمنامه‌ای میان «حامد ظاهر» رئیس این اداره و شیخ «علی جاسم آل ثانی» رئیس موسسه الغرافه قطر امضا شد، این موسسه فرودگاه فراه را به طول 800 متر و عرض 35 متر توسعه خواهد داد.

براساس این توافقنامه، قرار است فرودگاه ولایت فراه به ظرفیت 450 هزار مسافر در سال برسید و در کنار آن ساختمان آتش نشانی و مرکز درمانی نیز ساخته شود.

قرار است کار توسعه این فرودگاه تا 18 ماه دیگر تکمیل شود.

اکنون باند پرواز فرودگاه فراه 1700 متر طول و 35 متر عرض دارد و براساس اعلام اداره هوانوردی، با توسعه آن امکان نشست و پرواز هواپیماهای بزرگ نوع ایرباس 319، 320 و 321 و هواپیمای بویینگ 737 ، 400 تا 800 فراهم می‌شود.

سال گذشته، یک هواپیمای اماراتی بدون مجوز و هماهنگی با ارگان‌های ولایت هرات در غرب افغانستان حامل مسافران قطری در فرودگاه این ولایت نشست که براساس گزارش‌ها علاوه بر چندین مسافر قطری، حامل 10 اتومبیل لندکروز مدل سال و دو کانتینر حاوی مواد غذایی بوده است.

ظاهر قدیر معاون اول پارلمان افغانستان در این باره گفته بود که قرار بود این خودروهای خریداری شده همراه با 200 میل سلاح و دو میلیون دلار پول نقد به بهانه افتتاح یک مدرسه به افغانستان منتقل شوند.

موسسه قطری الغرافه پیش از این نیز با «سید سعادت منصور نادری» وزیر امور شهرسازی و «شیخ علی بن‌عبدالله» نماینده این موسسه دو تفاهمنامه همکاری به ارزش 140 میلیون دلار، امضا کرده بودند.

«الغرافه» پیش از این نیز در بخشهای ساخت و ساز مسجد، مدرسه‌ و بنای ساختمانهای تجاری و مسکونی در ولایت‌های غربی افغانستان فعالیت می‌کند.