رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شد: جنبش حماس باید با مردم مواجه شود و مردم باید بدانند که این حماس است که "دچار اشتباه شده و با سرنوشت مردم خود بازی می‌کند."

به گزارش مرور نیوز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح‌ چنین ادعاهایی درباره حماس گفت: مسائل باید به صورت ریشه‌ای حل شوند و برق در اختیار مردم فلسطین قرار گیرد، دولت فلسطین برای انجام هر اقدامی جهت ارتقای صنعت برق آماده است اما اینکه برق همچنان از سوی حماس "مورد سرقت قرار گیرد" غیرقابل قبول است!

عباس با اشاره به "اشتباهات متعددی" که درخصوص نفت، توزیع برق و یا اخذ وجوه اشتراک صورت گرفته گفت: تشکیلات خودگردان بحران برق در غزه را به صورت کامل و دقیق مورد بررسی قرار داده است. به همین دلیل ما به آنها (حماس) می‌گوییم زمانی که تمامی امور اصلاح شدند ما آماده‌ایم تمام تلاش خود را برای برقراری مجدد برق انجام دهیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره مساله انتقال سفارت آمریکا به قدس نیز گفت: این اقدام هرگونه پیشرفتی در روند صلح در آینده را مختل خواهد ساخت، این اقدام نه فقط یک حرکت تحریک آمیز بلکه بیش از آن بوده و اهانت به کل روند برقراری صلح است.

وی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت: امیدوارم که سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل نشود. زیرا قدس از نظر اسرائیل یک شهر یکپارچه است و این رویکردی نادرست و غیرقانونی است و به همین دلیل انتقال سفارت به قدس روند پیشرفت در آینده را مختل می‌سازد و امیدوارم این اقدام متوقف شده و مذاکرات دوجانبه براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت و براساس نتایج کنفرانس پاریس آغاز شود.

واکنش حماس

در مقابل جنبش حماس اظهارات محمود عباس درباره بحران برق غزه را نشانگر نقش وی در شکل گیری این بحران و اعمال فشار علیه ساکنان نوار غزه و نیز تحریک علیه این جنبش دانست.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: اظهارات محمود عباس نشانگر نیت آشکار وی برای کارشکنی در روند تلاش تمامی طرف‌ها برای حل بحران غزه و پایان دادن به درد و رنج ساکنان این منطقه است.

برهوم گفت: این اظهارات عباس مستلزم اتخاذ موضعی آشکار از سوی کمیته گروه‌های ملی و اسلامی است که نهایت تلاش خود را با همکاری دیگر طرف ها برای حل بحران برق به کار گرفته است.