فرمانده اسبق ارتش پاکستان در مجمع جهانی اقتصاد در داووس بر مبارزه دولت پاکستان علیه تروریسم و بهبود شرایط امنیتی در کشورش تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، ژنرال راحیل شریف، فرمانده سابق ارتش پاکستان در جریان پنلی تحت عنوان "تروریسم در عصر دیجیتال" اظهار کرد: تشریک اطلاعات مساله‌ای کلیدی برای پیروزی علیه تروریسم است و از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر تشریک اطلاعات به درستی صورت بگیرد و کشورها براساس اطلاعات مشترک عمل کنند به نظر من شرایط بسیار تغییر خواهد کرد.

شریف ادامه داد: در پاکستان این یک رویکرد ملی برای مبارزه با تروریسم ایجاد شد. همه با هم متحد شدند و در سطح بین‌المللی نیز به یک همکاری و در حقیقت برنامه نیاز است. قطعنامه 1373 سازمان ملل می‌گوید که در این مساله همه دارای مسئولیت هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده موثر فضای دیجیتال از سوی تروریست‌ها عنوان کرد: تروریست‌ها به شدت از این فضا بهره می‌برند و توانایی تغییر و گسترش خود را بسیار سرعت بخشیده‌اند.

این فرمانده پاکستانی در ادامه سخنانش درباره فضای مدرن و تاثیر آن بر سرعت تروریسم در سطح جهانی عنوان کرد: عضو گیری یکی از مسائلی است که در فضای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی رخ می‌دهد و من معتقدم بانیان مالی، تسهیل کننده‌ها و پیروان تروریسم در سراسر جهان در این شبکه‌ها فعالیت دارند.

این نظامی سپس به مسائل مرزی میان پاکستان و افغانستان پرداخت و تشریح کرد: گروه‌های تروریستی در هر دو کشور حضور دارند و زمانی که اقداماتی علیه آنها در افغانستان صورت می‌گیرد به پاکستان می‌آیند و وقتی از سوی پاکستان تحت فشار قرار می‌گیرند خود را به افغانستان می‌رسانند.

شریف همچنین به آمار حملات تروریستی در پاکستان اشاره کرد که طی یکسال گذشته "از 150 مورد در هر ماه به یک مورد در ماه" رسیده است.

وی در پایان تاکید کرد که حمله به مدرسه دولتی نظامی در پیشاور پاکستان بود که تمامی این کشور را علیه تروریست‌ها متحد کرد.