کارولین کندی، سفیر آمریکا در ژاپن از سمتش استعفا کرد.

به گزارش مرور نیوز، تنها فرزند جان‌اف کندی، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پس از سه سال حضور در توکیو به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن از کارش استعفا کرد.

هنوز مشخص نیست که به جای کندی چه کسی ریاست سفارت آمریکا در ژاپن را در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که قرار است روز جمعه پست ریاست جمهوری را به طور رسمی تحویل گیرد، بر عهده می‌گیرد.

کندی 59 ساله در طول خدمت سه‌ ساله‌اش به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن در مناسبت‌های مختلف شرکت کرده و همواره از مناطق زلزله زده در سال 2011 ژاپن بازدید می‌کرد. همچنین وی در مراسم سالگرد بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی شرکت می‌کرد. همچنین کندی در سفر تاریخی باراک اوباما، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به هیروشیما وی را همراهی کرد.

وی در گفت‌وگوی اخیر خود با اشاره به سفر اوباما به هیروشیما و همچنین سفر بی‌سابقه نخست وزیر ژاپن به منطقه پرل هاربر گفت: این دو سفر نشان داد که چگونه دو کشور تلاش می‌کنند به یکدیگر نزدیک شوند. وقوع این دو سفر در دوران ماموریت من در ژاپن بسیار مایه خوشبختی است.

همچنین کندی شاهد مذاکرات فشرده درمورد پایگاه هوایی ارتش آمریکا در اوکیناوا بود که در این دوران بخشی از زمین متعلق به پایگاه اوکیناوا به مقامات ژاپنی تحویل داده شد.