آنتونیو گوترش در پیامی تصویری از همه مردم جهان خواست تا در برابر تلاش‌های بدبینانه برای تفرقه بین جوامع مقاومت کنند و «همسایه خود را به عنوان دیگری توصیف نکنند».

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی در خصوص افزایش تبعیض و نفرت ضد مسلمانان جهان هشدار داد و مردم جهان را به تحمل و درک متقابل دعوت کرد تا ارزش گوناگونیِ قومی، مذهبی و فرهنگی ارج نهاده شود.

گوترش در این پیام به مناسبت مبارزه با تبعیض و نفرت ضد مسلمانان گفت: «تبعیض همه را از بین می‌برد و باعث می‌شود مردم و جوامع نتوانند به پتانسیل‌های خود دست پیدا کنند».

وی افزود: «در زمان ناامنی، جوامع حساس که متفاوت به مسائل می‌نگرند، تبدیل به سپر بلایی مناسب می‌شوند». گوترش از همه مردم جهان خواست تا در برابر تلاش‌های بدبینانه برای تفرقه بین جوامع مقاومت کنند و «همسایه خود را به عنوان دیگری توصیف نکنند».

دبیرکل سازمان ملل گفت: نفرت از مسلمانان، بیگانه هراسی، یهودی ستیزی و دیگر اشکال تعصب در حال ازدیاد هستند. بسیاری از مردم جهان قربانی تحمل ناپذیری و سوء ظن هستند که در آمارها هم به آن‌ها اشاره نمی‌شود، چنین شرایطی باعث نزول شان بشریت می‌شود.

گوترش افزود: مردم در هر مکانی که هستند باید به هویت فرهنگی خویش احترام بگذارند و در خوص جامعه‌ای که به آن تعلق دارند احساس مسئولیت کنند.

وی در ادامه بیان داشت: هر جامعه‌ای که گوناگونی قومی و مذهبی بیشتری داشته باشد، به همبستگی برای سرمایه‌گذاری فرهنگی و اقتصادی بیشتر نیاز دارد؛ گوناگونی باعث غنا و ثروت می‌شود، نه اینکه باعث تهدید شود.

گوترش در پایان گفت: «بیاید با هم در برابر تعصب بایستیم و برای حقوق بشر بپا خیزیم. بیاید در کنار هم پل بسازیم و ترس را به امید تبدیل کنیم».