منابع سوری از درگیری‌های شدید نیروهای مدافع دیرالزور و تروریست‌های داعشی و ادامه پیشروی ارتش در غرب دمشق خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز، درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی در شهر دیرالزور در شرق سوریه در پی حملات تروریست‌ها به مواضع و استحکامات ارتش در شهر و فرودگاه آن ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش، حملات داعشی‌ها به محور «البانوراما» در جنوب دیرالزور و «السکن الجامعی»(کوی دانشگاه) در جنوب غربی آن را دفع کردند که در نتیجه آن درگیری‌ها در این محور با استفاده از انواع سلاح‌ها در جریان است.

همچنین جنگنده‌های ارتش،‌مواضع تروریست‌ها در محور شرقی و جنوبی فرودگاه دیرالزور را بمباران کردند و توپخانه ارتش هم مواضع داعشی‌ها در مناطق درگیری در محور جنوبی را گلوله‌باران کرد.

خبر دیگر اینکه صدای انفجارهای مهیب در تمام مناطق دیرالزور شنیده شده است که ناشی از حملات سنگین جنگنده‌های روسی و سوری به مواضع داعش در اطراف فرودگاه و مناطق «المقابر، المعامل و البانوراما» و اطراف «الجفره» دیرالزور بوده است و خبرهایی از عقب‌نشینی محدود تروریست‌های داعشی از مواضعی که طی روزهای اخیر اشغال کرده بودند، حکایت می‌کند.

تروریست‌های داعشی پس از ورود به منطقه «المقابر» و «سریه جنید»، فرودگاه نظامی را از محله‌های شهر جدا کردند، داعشی‌ها به دنبال تقسیم مناطق تحت کنترل ارتش سوریه به دو بخش هستند، این در حالی است که مقاومت شدید نیروهای ارتش سوریه در برابر حملات بی‌وقفه تروریست‌ها ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش شمار زیادی از افراد و سرکردگانش را از عراق،‌الرقه و حومه‌های دیرالزور برای حمله به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه به این مناطق گسیل داشته است و از شیوه حملات سنگین و پیاپی به مواضع ارتش با هدف جداسازی آن از یکدیگر و حملات جداگانه به هر نقطه استفاده کرده است، این در حالی است که اطلاعاتی از آماده شدن تعداد زیادی خودروی بمب‌گذاری شده و انغماسی(نوع ویژه انتحاری‌ها) برای این حملات فاش شده بود.

منابع سوری از هلاکت ده‌ها تروریست داعشی در محورهای مختلف دیرالزور طی چهار روز اخیر خبر داده‌اند.

در حومه دمشق هم جنگنده‌های ارتش مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در عمق شهرک «عین‌الفیجه» بمباران کردند و درگیری‌های شدیدی میان ارتش و تروریست‌ها جریان دارد به طوری که نیروهای ارتش توانستند روستای «افره» را از دیگر روستاهای منطقه «وادی‌بردی» جدا کرده و راه‌های اصلی آن را به کنترل خود درآورند.

منابع میدانی به تسنیم گفتند که نیروهای ارتش توانسته‌اند تقریبا نیمی از شهرک «عین‌الفیجه» را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند، این منابع پیش بینی کردند پیشروی ارتش به سبب غارها و موانع طبیعی موجود و نیز با هدف حفظ جان نیروهای ارتش و غیرنظامیان با کندی همراه باشد.

این منابع تصریح کردند فرصت تسلیم همچنان برای افراد مسلح فراهم است تا به طور کامل از منطقه وادی‌بردی اخراج شوند.

در حومه ادلب نیز گروه‌های تروریستی تکفیری همچنان شهرک‌های مقاوم «فوعه و کفریا» را با گلوله و موشک و تک‌تیراندازهای خود هدف قرار می‌دهند، تروریست‌ها روز گذشته از صبح هدف حملات خود قرار داده بودند که به زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان بی‌دفاع منجر شده است .

روز سه‌شنبه در حملات وحشیانه تکفیری‌ها به شهرک‌های فوعه و کفریا، سه غیرنظامی از جمله یک زن به شهادت رسیده بودند.

منابع محلی در فوعه گفتند که تروریست‌های النصره و جیش‌الفتح از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در حملات به این شهرک‌ها استفاده می‌کنند.