رئیس اقلیت دموکرات در سنا از روند برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ این مجلس با گزینه‌های پیشنهادی ترامپ به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سی ان ان سناتور چارلز شومر، رئیس اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا، نشست های مجلس سنا را برای تایید نامزدهای وزارتخانه های مختلف شتابزده خواند و گفت: «در دو هفته گذشته، تیم انتقال قدرت رئیس جمهور منتخب با کمک و هدایت سناتورهای جمهوریخواه مجلس سنا پی در پی تلاش کرده اند به گونه ای نامزدها را به تایید برسانند که دیدگاه های آنان را از مردم آمریکا پنهان می کند.»

سناتور شومر به برنامه‌ریزی سناتور الکساندر برای پاسخگویی نامزدها به پرسش های سناتورها اشاره کرد و گفت: «دوست بسیار عزیز من سناتور الکساندر که از رفتارش واقعا شگفت زده شده ام، سناتورها را تنها به یک دور پرسش محدود کرد و برای خانم دواس (نامزد وزارت آموزش) پنج دقیقه و برای و آقای پرایس (نامزد وزارت بهداشت و خدمات انسانی) هفت دقیقه زمان پاسخگویی در نظر گرفت. نشست پرسش و پاسخ برای تایید خانم دواس ساعت پنج عصر برگزار شد. این تلاشی آشکار بود تا مردم آمریکا از دیدن این نشست و پوشش خبری آن بازداشته شوند.»

وی افزود: «یکی از سناتورها و دو تن از نمایندگان مجلس آمریکا مجبور شدند تا پایان دومین روز نشست پرسش و پاسخ برای تایید جف سشنز (نامزد دادستان کل) منتظر بمانند و سپس پرسش آنان شنیده شد. سناتور باروسو را بیرون از محل برگزاری نشست پرسش و پاسخ برای تایید  سناتور پروئتز (نامزد اداره حفاظت از محیط زیست) منتظر نگاه داشتند زیرا تنها هفت صندلی در اتاق ویژه نشست قرار داشت. درخواست سناتورهای دموکرات مجلس سنا برای حضور در نشست های پرسش و پاسخ برای تایید بسیاری از نامزدها رد شده بود.»

سناتور شومر همچنین گفت: «اسناد مالیاتی آقای ویلبر راس (نامزد وزارت بازرگانی) تنها یک روز پیش از نشست پرسش و پاسخ برای تایید وی تحویل داده شده بود. او میلیاردر است و پرونده کردن اسنادش کاری بسیار پیچیده. از همه بدتر اینکه نشست تایید خانم دواس در شرایطی برگزار شد که وی اسناد مالیاتی خود را تکمیل نکرده بود. این تناقضی است آشکار در زمینه استانداردهایی که سناتورهای جمهوریخواه در سال 2009 خواستار شده بودند. و بی حرمتی است به شفافیتی که حق مردم آمریکاست.»

این سناتور ارشد حزب دموکرات، کابینه ترامپ را مردابی خواند که پر شده است از میلیاردرها و بانکداران که دیدگاه بسیاری از آنان با شعارها و وعده های تبلیغاتی رئیس جمهور منتخب در تناقض قراردارد.

سناتور شومر گفت تا آنجا که اطلاع داریم آقای پرایس همه عمر خود را صرف خصوصی سازی و نابود کردن بخش بهداشت و درمان کرده و این در حالی است که رئیس جمهور منتخب گفت بخش درمانی را حتی لمس هم نخواهد کرد.

وی افزود جای شگفتی نیست که چرا جمهوریخواهان دارند این نشست ها را شتابزده برگزار می کنند زیرا آنان نمی خواهند مردم با دیدگاه های واقعی گزینه های ترامپ برای کابینه آشنا شوند. و این حقیقت که منافع آنان در خطر قرار دارد و همه از جمله یک درصد متمکن و میلیاردر به شمار می آیند.

شومر تاکید کرد: « مردم آمریکا این شایستگی را دارند که در جریان واقعیت ها قرار بگیرند و از این ناهم‌خوانی‌ها و ناهمگنی‌هایی که در نشست های شتابزده نمی توان به آن پرداخت آگاهی پیدا کنند. مردم و مجلس سنای آمریکا حق مسلم خود می دانند خیلی شفاف و کامل، پیشینه و پرونده همه این نامزدها را بررسی کنند. با چند روز نشست پرسش و پاسخ نمی توان قدرتی نامحدود را در اختیار این افراد قرار داد. این اشتباه است اشتباهی آشکار. اگر سناتورهای جمهوریخواه، این آمادگی را ندارند که شرایط لازم را برای مردم آمریکا فراهم آورند تا پیشینه این نامزدها را بطور شفاف مورد بررسی قرار دهند پس باید خود را آماده کنند تا در صحن مجلس سنا به شکلی فراگیر درباره نامزدها بحث و بررسی صورت گیرد.»

این سناتور حزب دموکرات گفت سناتورهای جمهوریخواه در چند هفته گذشته حسن نیت از خود نشان نداده اند و امروز صبح (چهارشنبه) آشکار شد که گزینه ترامپ برای ریاست اداره مدیریت و بودجه، میک مولونی چهارسال مالیات یکی از خانه دارهای منزلش را نپرداخته است. او پس از آنکه نامزد شد به اجبار مالیات را دیر هنگام پرداخت کرد. یک سناتور دموکرات نیز در گذشته همین مورد برایش اتفاق افتاد و سناتورهای جمهوریخواه اصرار داشتند که وی صلاحیت خود را از دست داده است.