تعدادی از نمایندگان پارلمان بریتانیا پیش از سفر وزیر خارجه این کشور به میانمار از وی خواستند به دولت میانمار برای پایان دادن به آزار اقلیت مسلمان روهینگیا،‌ فشار بیاورد.

به گزارش مرور نیوز، جمعی از نمایندگان پارلمان انگلستان در آستانه سفر «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور به میانمار خواستار کمک وی به اقلیت مسلمان روهینگیا شدند.

به نوشته روزنامه گاردین، نمایندگان پارلمان بریتانیا از بوریس جانسون خواستند به «آنگ سان سوچی» رهبر غیر رسمی میانمار فشار بیاورد تا شکنجه اقلیت مسلمان را پایان داده و اجازه ورود امدادگران را به روهینگیا بدهد.

جانسون که در سفر به شرق آسیا به سر می‌برد،‌ در سفری دو روزه به میانمار می‌رود. از سال 2012 تا کنون،‌ این اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه انگلیسی به این کشور است.

اقدامات خشونت‌بار ارتش میانمار در استان «راخین» که محل اقامت اقلیت مسلمان میانمار است، انتقادات بسیاری را علیه دولت مورد حمایت آنگ سان سوچی، موجب شده است.

سازمان ملل می‌گوید تا کنون 66 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل ظلم و کشتار دولت میانمار به سوی بنگلادش گریخته‌اند.

ارتش میانمار اخیرا در اقدامی که مورد انتقاد بسیاری از نهادهای حقوق بشری آن را وحشیانه خواندند، دست به تخریب نزدیک به هزار خانه اقلیت مسلمان روهینگیا زد.

خبرنگاران و فعالان مستقل اجازه ورود به ایالت راخین در میانمار را نداشته و ساکنان اقلیت مسلمان آن از سوی دولت و مقامات این کشور مورد آزار و اذیت هستند.