خطیب مسجدالاقصی از امت عربی و اسلامی خواست که به منظور مقابله با تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس، وارد عمل شوند.

به گزارش مرور نیوز، خطیب مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد که فلسطینیان انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را به شدت محکوم می‌کنند و مخالف وجود سفارت این کشور حتی در تل‌آویو نیز هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ عکرمه صبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مسجد‌الاقصی تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس به منزله اعلان جنگ نه فقط علیه فلسطینیان، بلکه علیه تمامی اعراب و مسلمانان است و امت اسلامی و عربی باید برای مقابله با این اقدام وارد عمل شوند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا که کاملا حامی و جانبدار رژیم صهیونیستی است، در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد، اظهاراتی که خشم گسترده فلسطینیان و حامیان آن‌ها در سرتاسر جهان را به همراه داشت.

در همین حال، 100 عضو کنگره آمریکا طی روزهای گذشته با امضای طوماری از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا خواستند که به محض در دست گرفتن زمام امور کاخ سفید، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

خطیب الاقصی در ادامه به مصادره اراضی فلسطینیان در قدس اشغالی به منظور ساخت و ساز و توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این شهر به ویژه بخش قدیمی آن و شهرک سلوان اشاره و نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک عملیات یهودی‌سازی این رژیم در قدس به شدت هشدار داد.

وی همچنین تخریب منازل فلسطینیان در اراضی اشغالی که آخرین نمونه آن تخریب خانه‌های روستای ام حیران در النقب اشغالی واقع در فلسطین اشغالی 1948 بود را به شدت محکوم کرد.

شیخ عکرمه صبری ضمن اشاره به اینکه تخریب خانه‌های فلسطینیان اقدامی نژادپرستانه و ظالمانه است، آن را به استعمار و اشغالگری دولت انگلیس تشبیه کرد.

وی همچنین به تعرضات روزانه شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد مبارکالاقصی و درخواست نهادهای صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد‌الاقصی اشاره و تاکید کرد که مسلمانان بسیار آگاه‌تر از آن هستند که اجازه تقسیم این مسجد مبارک را بدهند و تمامی طرح‌های دشمن علیه آن را ناکام می‌گذارند.

ده‌ها هزار فلسطینی به رغم تدابیر امنیتی شدید دشمن صهیونیستی در قدس اشغالی، در نماز جمعه این هفته مسجدالاقصی شرکت کردند.