نبرد با تروریسم در عراق امروز در صحنه های عملیات نظامی در دو استان نینوا و الانبار و همچنین در صحنه سیاسی در بغداد شاهد تحولات جدیدی بود.

به گزارش مرور نیوز، در موصل نیروهای مسلح عراق توانستند دو منطقه الحره و تلکیف واقع در شمال موصل و همچنین مسجد جامع الخلیفه که در آن ابوبکر البغدادی خطبه می خواند و منطقه آثار باستانی و محله الفاضلیه و کارگاه داروسازی را از لوث وجود داعش پاک کنند و تلفات سنگین نظامی و جانی بر دشمن وارد کنند و به دنبال آن پرچم عراق را بر فراز ساختمان هایشان به اهتزاز درآورند.
نیروهای نظامی عراق همچنین امروز جمعه به محله العربی واقع در شرق موصل یورش برده و همچنان در حال پیشروی در این محله بسر می برند.
درهمین راستا نیروهای الحشد الشعبی امروز 60 داعشی را در موصل به هلاکت رسانده و 20 خودرو نظامی متعلق به آنها را به آتش بکشند. 
از سوی دیگر جنگنده های عراق مواضع داعش در دو محور شمالی و غربی موصل را هدف قرار دادند و 88 داعشی را به هلاکت رساندند و هشت خودرو آنها را در غرب موصل منهدم کردند.
ستاد فرماندهی پلیس فدرال عراق نیز اعلام کرد که در عملیات آزادسازی کامل محورهای اختصاص یافته به آنان در بخش شرقی موصل 974 داعشی را به هلاکت رسانده اند و ماموریت آنها در این بخش پایان یافته است.
گروهک تروریستی داعش نیز به نوبه خود در یک اقدام انتقامجویانه در بخش الحویجه واقع در جنوب غرب شهر کرکوک سربازان و زندانیان موجود در اختیار خود را به طور دسته جمعی اعدام کرد.
یک مقام محلی در استان نینوا امروز جمعه خاطرنشان کرد : داعش به اصطلاح 'جشنواره بیزاری' از اهالی مناطق آزاد شده در موصل برپا کرده است و ساکنان مناطق اشغالی را وادار می کند تا از خویشاوندان آزاد شده خود اعلام بیزاری کنند.
از سوی دیگر واحد رسانه ای جنگ امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: چهار محله تا آزادی کامل بخش شرقی موصل باقی مانده است.
یک مقام نظامی در ستاد فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا امروز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری اسبوتنیک اعلام کرد: نیروهای عراقی پیشروی خود را به سمت اولین محله های واقع در شمال شهر موصل جهت نجات آنها از چنگال گروه تروریستی داعش آغاز کرده اند.
شبکه خبری شفق نیوز به نقل از منابع خاص خود نوشت: عناصر داعش در بخش غربی موصل با کمبود شدید سوخت و مهمات مواجه هستند.
در سطح سیاسی نیز روند مبارزه با تروریسم در عراق نیز شاهد تحولات خاص خود بود و در همین راستا حیدر العبادی نخست وزیر در دفتر کارش ژنرال ژوزف فوتیل فرمانده ستاد مرکزی آمریکا و هیات همراهش را به حضور پذیرفت و دو طرف روند نبرد در موصل را مورد بررسی قرار دادند.
از سوی دیگر سعد الحدیثی سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق از برقراری توافق اصولی میان دولت فدرال در بغداد با دولت اقلیم کردستان در خصوص تشکیل نیروی مشترک تشکیل یافته از ارتش و نیروهای پیشمرگه در سنجار خبر داد.
در الانبار نیز فرمانده پلیس این استان بر درهم کوبیدن هسته های خفته و باور نکردن شایعات تاکید کرد.
از سوی دیگر نیروهای نظامی چهار فرد مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی که با شنا در رود فرات در شمال فلوجه در الانبار قصد فرار داشتند، دستگیر کردند.
نیروهای یاد شده همچنین اردوگاه آموزش نظامی عناصر تروریستی داعش در جنوب غرب بخش حدیثه در استان الانبار را کشف کردند و به تصرف خود درآوردند.