رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که در حالیکه مردم افغانستان منتظر اعلام رویکرد ترامپ در قبال افغانستان هستند، ما وضعیت جاری در این کشور را تحت نظر داریم.

به گزارش مرور نیوز، «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که در دیداری که با «مایکل‌فلن» مشاور امنیت ملی این کشور، مطرح شد که دولت جدید هنوز در حال توسعه سیاست‌های خود است.

رویس در مورد توصیه‌اش به رئیس‌جمهور آمریکا در قبال افغانستان گفت: توصیه می‌کنم که نحوه تقویت مردم افغانستان در یک روند چند مرحله‌ای بررسی شود.

وی تصریح کرد که در قدم نخست باید صدای مردم افغانستان شنیده شود تا افغان‌ها بتوانند نظریه‌های خود را انعکاس دهند و زمینه تحمل و همگرایی سیاسی به وجود آید.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: به مشکلات مردم افغانستان در رابطه با دولت باید رسیدگی شود که رضایت مردم از دولت حاصل گردد تا علیه آن‌هایی که قصد ویرانی افغانستان را دارند مبارزه صورت بگیرد.

این در حالی است که حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان از ترامپ خواست که ابتکار عمل در سرکوب پناهگاهای تروریست‌ها در پاکستان را در دست بگیرد و در صورت عدم توانایی رسیدگی به این موضوع باید از روسیه چین و هند در جلب همکاری پاکستان کمک بگیرد.

وی به ترامپ هشدار داد که هرگونه مدارا و یا اتخاذ موضع نرم در قبال پاکستان توسط دولت جدید آمریکا باعث ادامه بدبختی در افغانستان و ظهور مجدد افراط‌گرایی خواهد شد.