دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای ویژه آمریکایی در کنار نیروهای سوریه دموکرات در عملیات آزاد کردن سد فرات شرکت دارند.

به گزارش مرور نیوز،  نیروهای ویژه آمریکایی روز شنبه در حمله گسترده نیروهای سوریه دموکرات که بیشتر کرد هستند، برای بازپس‌گیری روستای السویدیه در حومه غربی استان رقه با هدف رفتن به سمت سد فرات و آزادی آن شرکت کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: همزمان با درگیری‌های شدید میان نیروهای کرد و نیروهای ویژه آمریکایی با تروریست‌های داعش، انفجارهای مهیبی این منطقه را لرزاند. این انفجارها ناشی از مین‌ها و بمب‌هایی است که داعش کار گذاشته است.

نیروهای سوریه دموکرات با کمک نیروهای آمریکایی به پیشروی‌هایی در روستای السویدیه دست یافتند. جنگنده‌های ائتلاف آمریکا نیز مقرهای داعش در داخل این روستا را بمباران کردند.

برخی منابع روز شنبه گفته بودند که نیروهای سوریه دموکرات کنترل روستای السویدیه را در دست گرفته‌اند. این روستا در سه کیلومتری سد فرات واقع است.

نیروهای کرد سوری اکنون به نزدیکی سد استراتژیک فرات رسیده‌اند و با پیشروی آن‌ها داعش یکی از مسیرهای ارتباطی خود با مقرهایش در حومه شرقی استان حلب را از دست خواهد داد. همچنین منطقه سد فرات به خاطر قرار داشتن اصلی ترین زندان داعش در آنجا، برای تروریست‌ها بسیار اهمیت دارد.

از آن سو نیز نیروهای ارتش آزاد سوریه با کمک ترکیه وارد درگیری‌های شدیدی با داعش در شهر الباب، آخرین مقر داعش در استان حلب در شمال سوریه شده‌اند.

ارتش ترکیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای سپر فرات با سلاح سنگین 318 موضع متعلق به داعش در حومه استان حلب را هدف حمله قرار دادند.

اما دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید عملیات سپر فرات تا این لحظه شاهد پیشرفت جدی نبوده است و از 21 دسامبر گذشته تاکنون نیز 25 سرباز ترکیه‌ای در این عملیات کشته شده‌اند.