وزیر خارجه مصر از برگزاری کنفرانس معارضان سوریه در آینده نزدیک در قاهره خبر داد و ابراز امیدواری کرد که اجلاس «آستانه» به برقراری آتش‌بس منجر شود.

به گزارش مرور نیوز، وزیر خارجه مصر در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات آستانه گفت که قاهره ترتیبات مربوط به برگزاری این اجلاس با هماهنگی روسیه و طرف‌های بین‌المللی را دنبال می‌کند و ما امیدوار هستیم که این اجلاس نتایج مثبتی برای حمایت از برقراری آتش‌بس و تثبیت آن داشته باشد به گونه‌ای که درد و رنج ملت سوریه رفع شده و درگیری‌ها به صورت کامل متوقف شود.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که شکری در کنفرانس خبری که روز شنبه (دیروز) پس از برگزاری نشست کشورهای همسایه لیبی برگزار شد، تأکید کرد که نتایج مثبت اجلاس آستانه و به دنبال آن برقراری آتش‌بس در سوریه فرصتی را برای فرستاده سازمان ملل جهت ازسرگیری مذاکرات صلح و گفت‌وگوهای سیاسی در ژنو فراهم خواهد کرد.

وی افزود که این امر به تقویت تلاش‌های معارضان ملی سوریه و تدوین دیدگاه مشترک برای موفقیت مذاکرات تحت نظارت فرستاده سازمان ملل نیاز دارد و مصر نیز از طریق میزبانی سومین نشست معارضان سوریه برای یافتن راهکارهای سیاسی به دور از درگیری نظامی، در این امر سهیم خواهد بود.

اجلاس آستانه که به میزبانی دولت قزاقستان و با نظارت روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 4 و 5 بهمن ماه برگزار می‌شود، اهدافی چون تثبیت آتش‌بس، رویارویی موثر با تروریسم و انجام گفت‌وگوهای سوری - سوری بین دولت و معارضه سوریه برای فراهم کردن مقدمات وصول به یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه را در دستورکار خود دارد.