طبق اطلاعات منتشر شده دو ایرانی حاضر در آمریکا در دولت اوباما 33 بار با مقامات کاخ سفید دیدار داشته‌اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از واشنگتن فری بیکن، طبق فهرست اسامی بازدیدکنندگان کاخ سفید دو حامی بلند پایه دولت ایران بیش از 30 بار در کاخ سفید با مقامات ارشد آمریکایی در دولت اوباما دیدار داشته و درباره راهکارهای دیپلماتیک میان دو طرف با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

موسویان، یکی از دیپلماتهای سابق دولت ایران دست کم 3 بار وارد کاخ سفید شده و در مقابل تریتا پارسی، یک فعال حامی ایران که مدتهاست به رابطه با دولت ایران متهم است 33 بار با مقامات دولت اوباما دیدار کرده است.

یک منبع آشنا به محتوای این جلسات به واشنگتن فری بیکن گفت که پارسی و موسویان به ارائه روایت درباره ایران به کاخ سفید کمک کردند که در نهایت به امضاء توافق هسته‌ای منجر شد.

طبق فهرست موجود موسویان با رابرت مالی، یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید ملاقات داشت که از مشاوران اوباما در مسائل مربوط به خاورمیانه و داعش بود.

از سوی دیگر تریتا پارسی که رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا به شمار می‌رود و رابطه نزدیکی با دولت اوباما داشت با مقامات مختلف دولت سابق آمریکا در جریان ده‌ها بازدید خود از کاخ سفید گفتگو کرده است. وی با بن رودز، مشاور اوباما، مالی و کالین کال، مشاور امنیت ملی جو بایدن دیدار کرد. وی همچنین با مدیر شورای امنیت ملی کاخ سفید، مدیر ارشد این شورا و مقامات دیگر آن گفتگو داشته است.