دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و نمایندگانی از شورای این ائتلاف در سفری رسمی وارد کویت شدند. قرار است هیات ناتو در کویت در افتتاح مرکز منطقه‌ای ناتو حضور یابند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری البلد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و شورای این پیمان در جریان این سفر با صباح خالد الحمد الصباح، معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه کویت، در این دیدار تمامی تحولات منطقه و جهان و مسائل مورد توجه مشترک مورد بررسی قرار گرفت و معاون نخست وزیر کویت بر تمایل کشورش جهت حمایت از هرگونه همکاری مشترک با کشورهای ناتو تاکید کرد.

استولتنبرگ همچنین امروز (سه شنبه) در افتتاح مرکز منطقه‌ای ناتو در کویت حضور خواهد یافت. نشست شورای ناتو با کشورهای ابتکار عمل استانبول با مشارکت عربستان و عمان و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود.

مرکز منطقه‌ای ناتو و ابتکار عمل استانبول در تحکیم همکاری میان ناتو و کشورهای ابتکار عمل استانبول سهم خواهند داشت. این نخستین مرکز ناتو در خارج از مرزهایش است و در آن کارمندانی از ناتو حضور دارند و این مرکز دوره‌ها و همایش‌ها و کارگروه‌هایی برای توسعه و کمک برگزار می‌کند.

انتخاب کویت به عنوان مقری برای این مرکز پس از طرح کویت در سال 2011 برای میزبانی از این مرکز صورت گرفت.