اتحادیه اروپا در آستانه دیدار قریب‌الوقوع نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا، نسبت به هرگونه گفتگوی رسمی درباره روابط تجاری انگلیس و آمریکا تا زمان عضویت این کشور در اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، در آستانه دیدار قریب‌الوقوع نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید طی جمعه آینده، یک سخنگوی اتحادیه اروپا طی هشداری به «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که وی حق ندارد در جریان این دیدار به شکل رسمی درباره روابط تجاری با دولت آمریکا سخن بگوید چرا که انگلیس هنوز عضو اتحادیه اروپاست و به طور رسمی از این اتحادیه خارج نشده است.

به گزارش نشریه اکسپرس، سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد: «تا زمانی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نشده، این کشور نمی‌تواند گفت‌وگوی تجاری رسمی با دونالد ترامپ را آغاز کند و لندن تنها می‌تواند با رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت‌وگو‌های غیررسمی در این باره داشته باشد.»

ترزا می روز جمعه آینده به عنوان نخستین رهبر یک کشور خارجی در کاخ سفید با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

خانم می در گفت‌وگو با شبکه خبری بی.بی.سی اعلام کرده که قصد دارد از این دیدار به عنوان فرصتی برای رایزنی در خصوص روابط تجاری آینده انگلیس و آمریکا استفاده کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) در ماه ژوئن سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما فرآیند دوساله مذاکرات خروج، ماه مارس سال 2017 آغاز می‌شود.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا هفته گذشته طی یک سخنرانی اعلام کرد که دولتش کاملا آمادگی پذیرش برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را دارد و به وضوح گفت که عضویت انگلیس در بازار واحد را فدای پایان دادن به آمد و شد آسان میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌کند و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود و ابراز امیدواری کرد که انگلیس همچنان به صورت شریکی تنگاتنگ با دوستان اروپایی خود همکاری کند.