دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، دست کم 10 غیرنظامی شامل یک کودک در حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شهر الباب سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، امروز (جمعه) اعلام کرد، بمبارانهای ترکیه شهر الباب در شمال سوریه که در کنترل گروه تروریستی داعش و منطقه تادف در حومه این شهر را در روز پنجشنبه هدف قرار داده‌اند.

شهر الباب سوریه در هفته‌های اخیر تحت حملات سنگینی قرار گرفته و جنگنده‌های ترکیه‌ای، سوری و روسی حملات مکرری را علیه مناطقی در داخل و اطراف این شهر انجام داده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده، از طریق مشاهده نوع، مکان، الگوی پروازی و مهمات جنگنده‌ها، تعیین کرده که جنگنده‌های ترکیه‌ای موجب کشته شدن 10 غیرنظامی در شهر الباب شده‌اند.

نیروی هوایی ترکیه حملات هوایی مکرری را در پشتیبانی از عملیات زمینی که ارتش این کشور ماه اوت گذشته در سوریه علیه شبه نظامیان داعش و کردها به اجرا درآورده، انجام می دهد.

در ماه جاری میلادی چندین مورد از این حملات از طریق عملیاتهای مشترک با روسیه صورت گرفتند. مقامات ترکیه مدعی هستند نهایت تلاششان را برای اجتناب از تلفات غیرنظامیان در این حملات صورت می دهند و ادعاهای مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در حملات منسوب به خود را پیش از این رد کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز گزارش داده که 22 تروریست داعش در جدید ترین دور حملات هوایی ترکیه در سوریه کشته شده اند و 272 هدف این گروه تروریستی نیز در این حملات از بین رفته اند.