شهردار سابق نیویورک از پافشاری رئیس جمهوری آمریکا بر تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بلومبرگ، «رودولف جولیانی» شهردار سابق نیویورک از پابرجا بودن تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس خبر داد.

بر اساس این گزارش، جولیانی اعلام کرد با وجود هشدار و واکنش فلسطینیان نسبت به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت واشنگتن به قدس، رئیس جمهوری آمریکا همچنان بر این تصمیم خود پافشاری می کند و قصد اجرای آن را دارد.

جولیانی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که فلسطینیان این اقدام آمریکا را گامی در راستای گسترش خشونت و نقض مذاکرات سازش عنوان کرده اند.

شهردار سابق نیویورک با تاکید بر اینکه ترامپ و مشاوران وی استراتژی جدیدی در خصوص مذاکرات سازش در پیش گرفته اند، بازه زمانی اجرای این استراتژی را 6 ماه عنوان کرده و گفت که انتقال سفارت آمریکا به قدس نیز بخشی از این استراتژی است.

گفتنی است ترامپ پیشتر در جریان کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود که سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی را از تل آویو به قدس انتقال خواهد داد.

این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در حالی اتخاذ شده که قطعنامه های سازمان ملل از جمله قطعنامه 478 هرگونه اقدام انحصارگرانه اسرائیل در بیت المقدس را باطل اعلام کرده است و از جامعه جهانی خواسته شده است تا از همراهی با سیاست های رژیم صهیونیستی در بیت المقدس خودداری کند.