وزارت کشور مغرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد، هفت نفر از اعضای یک شبکه مخفی وابسته به گروه تروریستی داعش بازداشت شدند.

به گزارش مرور نیوز،  در بیانیه روز جمعه وزارت کشور مغرب آمده است: افراد بازداشت شده با شماری از سرکرده های داعش در سوریه، عراق و لیبی ارتباطات پنهان داشته اند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی مغرب همچنین موفق شدند از مخفیگاه تروریست های داعشی در شهرهای 'الجدیده' و ' سلا' 2 کمربند انفجاری کشف و ضبط کنند.
به گزارش تارنمای خبری 'فرست پست' پیشتر وزارت کشور مغرب هشدار داده بود: گروه تروریستی داعش به دنبال حمله به نهادهای دولتی و تاسیسات حساس کشور است که این اقدام آنها، با هشیاری نیروهای امنیتی، تاکنون ناموفق بوده است.
در همین خصوص و به نوشته روزنامه انگلیسی سان، 'عبدالحق خیام' رئیس مرکز ضد تروریسم مغرب، گفت: نیروهای تحت امر او، تنها در سال گذشته، 25 نقشه داعش را در این کشور نقش بر آب کردند. یکی از طرح های داعش حمله شیمیایی با گاز خردل بود. این باند داعش که سلاحهای مزبور را از لیبی قاچاق کرده بود در نظر داشت تا علاوه بر حمله انتحاری به چهار شهر حمله شیمیایی کند.
عناصر مرتبط با داعش بارها کشور مغرب و بتازگی شهر مراکش در این کشور را هدف حملات تروریستی خود قرار داده اند.
کشور مغرب از هراس وقوع حملات تروریستی از نوع حملات تونس، تدابیر امنیتی را تشدید کرده است. 
به گفته منابع رسمی، 152شبکه تروریستی از سال 2002 در این کشور منحل شده است که از این میان 31 شبکه با نیروهای داعش در عراق و سوریه ارتباط داشته اند.
مغرب کشوری در شمال آفریقا و در شمال غربی الجزایر و در شرق منطقه صحرای غربی واقع است.