وزیر خارجه جدید آلمان که برای بررسی آینده روابط کشورش با آمریکا، به پاریس سفر می‌کند، بر ادامه همکاری با آمریکا و از سویی دیگر با چین تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان که روز جمعه جانشین «فرانک والتر اشتاین‌مایر» شد، اعلام کرد که قصد دارد همچنان به تعامل با دولت جدید آمریکا ادامه دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه جدید آلمان روز گذشته در مراسم انتصاب به این سمت گفت: «دست‌های ما باید همچنان برای همکاری توأم با احترام دراز باشد و این همان چیزی است که روابط فراآتلانتیک در چند دهه گذشته بر اساس آن بنا شده است.»

گابریل در عین حال افزود: «اما ما می‌دانیم که باید از موقعیتی که خروج آمریکا از همکاری‌های جهانی ایجاد کرده، تا حد امکان استفاده کنیم. به همین منظور باید همکاری با چین را بر مبنای جدیدی قرار دهیم تا کشورهای اروپایی و از جمله آلمان و کشورهای عضو آ سه آن، پس از لغو قرارداد TTP از جانب ترامپ بتوانند از جایگزین دیگری استفاده کنند.»

گابریل امروز در نخستین سفر خارجی به عنوان وزیر خارجه به پاریس سفر می‌کند تا با «ژان مارک آیرو» همتای فرانسوی خود دیدار کند. آینده روابط با آمریکا و روسیه و تحولات اروپا از جمله مهمترین مواردی است که در دیدار امروز به آنها پرداخته خواهد شد.

«یواخیم گوک» رئیس‌جمهوری آلمان روز گذشته گابریل را به جای اشتاین مایر به عنوان وزیر خارجه آلمان منصوب کرد.

گوک ضمن موافقت با استعفای اشتاین مایر، گابریل را که پیش از این به عنوان وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان مشغول فعالیت بود، در مقام وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد.