سرویس بین الملل- سران وهابی سعودی با حمله به یمن دست به جنایت ضد بشری زده اند و میلیون تن از مردم این کشور را در معرض گرسنگی شدید قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه این نهاد به یمن افزود: یمن با خطر گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می کند و کمبود مواد غذایی در یمن موجب گرسنگی شدید بیش از 18 میلیون تن شده است.

وی افزود: حملات هوایی و درگیری های نظامی موجب شده است تا 18 میلیون و 200هزار تن از مردم این کشور نیازمند فوری مواد غذایی باشند.

ولد الشیخ تاکید کرد: یک سوم مردم یمن نیازمند کمک های بشردوستانه هستند و این کشور اکنون با خطر گرسنگی و قحطی فراگیر مواجه است.

فرستاده ویژه سازمان ملل پیشتر تاکید کرده بود که به رغم پیشرفت درباره پیشنهاد سازمان ملل، اوضاع در یمن همچنان سخت است. در صنعا با نمایندگان حزب کنگره مردمی وابسته به علی عبدالله صالح و انصارالله درباره طرح صلح جدید گفت و گو کردیم و به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری نیز این پیشنهاد ارایه شده است. 

وی ادامه داد، مهمترین بند طرح پیشنهادی، ضرورت برقراری آتش بس برای ورود کمک های بشردوستانه به یمن و کاهش رنج های مردم این کشور به ویژه آنکه آتش بس های انسانی موقت که اخیرا برقرار شده، طولانی نبوده است.

ولد الشیخ افزود: در دیدار با نمایندگان انصارالله و حزب کنگره مردمی درباره راه حل فراگیر نظامی، امنیتی و سیاسی گفت و گو شد که پیشرفت هایی نیز در این زمینه بدست آمد. 

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت مجدد گروه های دخیل در بحران یمن به میز مذاکره در کویت گفت: بحث های سیاسی می تواند منجر به راه حل مسالمت آمیز بحران یمن شود و ما می خواهیم جنگ بیش از این طولانی نشود و همه برای نجات یمن و خروج از بحران کنونی از مواضع خود عقب بنشینند.