مقامات اسرائیلی ادعا می کنند قصد ندارند شهرک جدیدی احداث کنند، بلکه محله جدیدی را برای شهرک «شیلو» در جنوب نابلس احداث می کنند

به گزارش مرورنیوز، رژیم صهیونیستی شهرک جدیدی نزدیک شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن احداث می کند. 
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به آمریکا وعده داده بود از احداث شهرک های جدید در کرانه باختری خودداری خواهد کرد، این رژیم قصد دارد شهرک جدیدی نزدیک نابلس احداث کند. 
دولت آمریکا تاکید دارد طرح جدید شهرک سازی اسرائیل نقض تعهدات قبلی این رژیم است. مقامات اسرائیلی ادعا می کنند قصد ندارند شهرک جدیدی احداث کنند، بلکه محله جدیدی را برای شهرک «شیلو» در جنوب نابلس احداث می کنند. 
حفیت عوفران عضو سازمان اسرائیلی «صلح اکنون» در این باره گفت: «واقعیت آن است که کابینه  بنیامین نتانیاهو، ساخت و ساز در شهرک ها و احداث شهرک های جدید را متوقف نکرده است. نتانیاهو دروغ می گوید که محله جدیدی را برای یک شهرک موجود، احداث می کند. مهندسی که نقشه شهرک جدید را طراحی کرد هم همین حرف را می زند.» 
اسرائیل محدوده اطراف هر شهرک را تا ده برابر مساحت ساختمان های آن تعیین می کند. 
خلیل التفکجی مدیر اداره نقشه ها در جمعیت مطالعات عربی در قدس گفت: «اگر به شهرک های احداث شده در کرانه باختری نگاه کنیم، مساحت آنها معادل یک و شش دهم مساحت کرانه باختری است و محدوده این شهرک ها هم شش درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد، اما این شهرک ها در عمل بیش از شصت درصد از مساحت کرانه باختری را اشغال کرده اند، زیرا اسرائیل برای هر شهرک چند برابر مساحت آن را به عنوان محدوده شهرک تعیین می کند. هدف اسرائیل آن است که امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین ببرد.»