سرویس بین الملل- وزیر خارجه فرانسه گفت: تدابیر جدیدی که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا درباره مهاجران و آوارگان اتخاذ کرد، برای ما نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان مارک ایرو» در نشست مشترک خبری با همتای آلمانی خود گفت: تدابیر جدیدی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره مهاجران و آوارگان اتخاذ کرد، برای ما نگران کننده است. پذیرفتن آوارگان بخشی از مسوولیت و ارزش های ماست. 

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت: فرانسه و آلمان باید به انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا کمک کنند. فرانسه و آلمان با پیامدهای جنگ ها در منطقه خاورمیانه از جمله ورود آوارگان روبرو هستند. ما برای تامین آینده اروپا و حفظ ارزش های خود تلاش می کنیم و تحقق این مسئله ضروری است. 

وی افزود: نشست آستانه درباره سوریه فرصت هایی را برای تحقق صلح در این کشور فراهم کرد. نشست آستانه تلاش کرد تا همه گروه های سوری را برای تثبیت پایه های روند سیاسی در این کشور جمع کند. ما در مسئله مقابله با داعش جدی هستیم و در این باره عقب نشینی نخواهیم کرد. 

وزیر امور خارجه آلمان هم گفت: لغو تحریم های روسیه به میزبان پایبندی این کشور به اجرای توافقنامه مینسک درباره اوکراین بستگی دارد. مذاکرات صلح سوریه باید در چارچوبی که سازمان ملل تعیین کرد باقی بماند. 

ژان مارک ارو همچنین افزود : با واشنگتن چالش های مشترکی از جمله در مبارزه با گروه تکفیری صهیونیستی داعش داریم. برای عبور از نشانه های جنگ سرد در روابط با روسیه به دنبال ایجاد سازوکاری برای گفت و گو بین دو طرف هستیم.