سرویس بین الملل- مردم ژاپن اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در باره ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع هفت کشور محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های ژاپن، اکثر ژاپنی ها بر این باورند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا و دولت متبوع وی بزرگترین عامل بی ثباتی در جهان هستند.

مردم ژاپن: ‌ترامپ و دولتش عامل بی‌ثباتی دنیا هستند

این نتیجه گیری که بر اساس نظرسنجی جدید صورت گرفته در ژاپن بدست آمده، نشان از آن دارد که ۸۴ درصد از مردم این کشور سیاست های ترامپ را خطرناک و بی ثبات کننده برای دنیا می دانند.

این در شرایطی است که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله در شرق و شمال شرق آسیا مردم نگران سیاست های تبعیض آمیز ترامپ هستند و او را به نژاد پرستی متهم می کنند.

در نظرسنجی که خبرگزاری کیودو به تازگی انجام داده است فقط ۱۳ درصد گفته اند که نگرانی از بابت ترامپ و دولت وی ندارند.

بیشتر ژاپنی ها در نظرسنجی تلفنی خبرگزاری کیودو اعلام کرده اند که این فرد و دولت وی سیاست هایی نادرست درباره مهاجرت و تجارت دارد و اینکه آمریکا از دیدگاه او در اولویت نخست قرار دارد، خود یک معضل بزرگ برای کشورها به حساب می آید.

روزنامه ژاپن تودی روز دوشنبه با انتشار نتایج این نظرسنجی نوشت: ترامپ فراموش کرده است بیشتر اتفاقاتی که در آمریکا افتاده ربطی به کشورهای دیگر ندارد.

بررسی های منتشر شده در این روزنامه نشان می دهد که عاملان کشتارهای بزرگ در داخل آمریکا اتباع و افرادی بوده اند که در داخل همین کشور زندگی می کرده اند.

ژاپن تودی خاطر نشان می کند: امروز بسیاری از مسوولان آمریکایی هم اعتراف می کنند که عاملان حملات تروریستی در آمریکا به هیچ وجه از مهاجران نبوده اند و همه اینها کسانی بوده اند که در آمریکا رشد کرده اند و از طریق اینترنت و برنامه های آمریکایی با ترور و تروریسم آشنا شده اند.

تحلیل های سیاستی کاتو در آمریکا که مخاطرات دنیا را به صورت آماری نشان می دهد، ثابت می کند که شمار عربستانی هایی که بین سال های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۵ میلادی توسط شهروندان همین کشور کشته شده اند 2 هزار و ۳۶۹ نفر و در امارات ۳۱۴ نفر و در مصر ۱۶۲ نفر بوده است.

این در شرایطی است که آمار مربوط به هفت کشوری که ترامپ صدور روادید برای آنان به مدت ۹۰ روز را متوقف کرده است در این مدت صفر بوده است.

شمار زیادی از کسانی که در نظرسنجی کیودو شرکت کرده اند می گویند که خروج آمریکا از پیمان ترانس پاسیفیک موسوم به «تی پی پی» به دستور ترامپ مایه نگرانی های فزاینده در روابط این کشور و ژاپن است.

حدود ۵۵ درصد پیش بینی کرده اند، روابط دو کشور بدتر خواهد شد و فقط 4.5 درصد نسبت به بهبود روابط خوشبین بوده اند و مابقی گفته اند مناسبات به شکل گذشته خواهد بود.

همچنین ۴۵ درصد از افراد مورد نظرخواهی با سیاست های ترامپ برای تغییر قانون اساسی به منظور اعزام نیروی نظامی به خارج از مرزهای ژاپن مخالفت کرده و ۴۳ درصد با این کار اعلام موافقت نموده اند.