سرویس بین الملل- بسیاری از کارشناسان مسائل بین الملل و جهان دیپلماسی معتقدند که اتخاذ مواضع خلاف جریان ترامپ می تواند رئیس جمهور آمریکا را مستاصل کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مروز نیوز، برای رسیدن به شهرت در افکار عمومی دو راه وجود دارد یا باید محبوب بود و یا منفور و دونالد ترامپ از روی دوم سکه استفاده می کند که برای رسیدن به این موقعیت، رویکردهایی از خود نشان می دهد که از آن جمله می توان به ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع هفت کشور اشاره کرد.

در اوائل حضورم در عرصه روزنامه نگاری وقتی در برخی نشست ها به افرادی با این خصوصیات برخورد می کردم، مدت ها عصبی بودم و خودم را مواخذه می کردم که چرا با این افراد وارد بحث شدم ؛ اما به مرور زمان که تجربه کسب کردم متقاعد شدم در این مواردی باید همان لبخند معروف ژکوند را مورد استفاده قرار دهم و در واقع با آرامش توپ را در زمین حریف بیاندازم.
افرادی مثل ترامپ که در صدد عصبی کردن دیگران هستند تنها با آرامش طرف مقابلشان زجر می کشند. یعنی باید دست به اقدامی زد که پیش بینی نمی کردند و توپ را در زمین خود نمی دیدند. 

رئیس جمهور آمریکا با امضای قانون ممنوعیت صدور ویزای ورود برای ایرانیان به آنکشور، انتظار دارد ایران و ایرانی ها عصبانی شوند که می توان با واکنش معکوس او را مجازات کرد. یعنی وی ورود ایرانی ها به آمریکا را ممنوع می کند ما ورود آمریکایی ها به ایران را آزاد کنیم و نشان دهیم که جمهوری اسلامی ایران مثل یانکی ها نژاد پرست نیست. اگر او علیه مسلمانان تصمیم می گیرد ما علیه مسیحیان و یهودیان و وابستگان به مذاهب و ادیان دیگر، رفتار محبت آمیز داشته باشیم و نشان دهیم  که با عشق و محبت می توانیم طرف کینه توز و بی اعتماد را مجازات کنیم.