منابع خبری در ناتو از به تعویق افتادن مذاکرات با طرف اوکراینی در زمینه سپر موشکی اروپایی خبر داده‌اند که علت آن نگرانی از واکنش روسیه به این اقدام و عدم تمایل برای تیرگی بیشتر روابط با مسکو است.

به گزارش مرور نیوز، منابع خبری روزنامه «وال استریت ژورنال» در مقر ناتو فاش کرده‌اند که پیمان آتلانتیک شمالی برنامه دیدار با مقامات اوکراینی برای مذاکره در مورد سامانه های دفاع ضد موشکی اروپایی را به دلیل نگرانی از واکنش مسکو، برای مدت نامعلومی به تعویق انداخته است.

این منابع خبری گفته‌اند: «برخی حساسیت‌های سیاسی برای آغاز مذاکرات در این مورد وجود دارد، چرا که واضح است این اقدام واکنش منفی روسیه را در پی خواهد داشت.»

به نوشته خبرگزاری «نووستی» روسیه، پیمان ناتو پیش از این قصد داشت در گفتگو با مقامات کی یف، حوادث احتمالی که ممکن است در پی استفاده از سامانه های دفاع ضد موشکی ناتو در مناطق شرقی قاره اروپا رخ دهد را مورد بررسی قرار دهد که از جمله آنها امکان اصابت موشکهای رهگیر سپر موشکی به خاک اوکراین بود. ولی بعد از آغاز به کار دولت "دونالد ترامپ" نگران واکنش مقامات مسکو نسبت به این اقدام است.

این تصمیم مقامات بروکسل گویای آن است که ناتو قصد ندارد «باعث عصبانیت» مسکو شده و حتی قصد دارد گفتگوها با روسیه را با توجه به دیدگاه رئیس جمهوری آمریکا، از سربگیرد.

منابع خبری «وال استریت ژورنال» در این مورد یادآور شده اند که مقامات پیمان ناتو اکنون حتی در حال بررسی امکان ازسرگیری گفتگوها و همکاری با روسیه هستند، برای اینکه دونالد ترامپ ممکن است از آنها بخواهد تا سازگاری بیشتری با مسکو داشته باشند.»

به گفته این منابع، در ناتو بیش از پیش در تماسها با مقامات اوکراینی احتیاط می شود تا تیرگی روابط با روسیه تعمیق پیدا نکند.