سرویس بین الملل- ادعای مقامات وهابیون سعودی در تکذیب قتل عام مردم بیگناه یمن را که در یک مراسم ختم شرکت کرده بودند یاد آور ادعای صدام دیکتاتور معدوم عراق در جریان جنگ تحملیی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های عربستان، احمد عسیری فرمانده نیروهای ائتلاف ناقص مدعی شد که قتل عام عصر دیروز شنبه در صنعا پایتخت یمن توسط جنگنده های سعودی صورت نگرفته است.
وی بدون اشاره به بمباران مناطق مسکونی شهرهای مختلف یمن طی نزدیک به دو سال گذشته و کشتار مردم بیگناه این کشور مدعی شد که نیروهای ائتلاف دستور آشکار برای هدف قرار ندادن مراکز غیر نظامی را دریافت کرده اند.

این ادعای فرماندهی ائتلاف سعودی در حالی است که عربستان سعودی تاکنون بارها مانع از اجرای انجام تحقیقی مستقل درباره کشتار غیرنظامیان یمنی در حملات جنگنده های این ائتلاف شده است و به نظر می رسد این اظهارات تحت فشار افکار عمومی و شوک حاکم بر جامعه جهانی بعد از کشتار اخیر باشد.

جنگنده های ائتلاف سعودی عصر شنبه در تازه ترین جنایت خود مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در صنعا را بمباران کردند که بر اساس آمار اولیه، بیش از 150 شهروند یمنی کشته یا زخمی شدند.

گزارش ها حاکی است که «عبد القادر هلال» شهردار صنعا نیز در جریان این حملات کشته شده است. همچنین امداد رسان ها در حین انتقال قربانیان به بیمارستان دو بار هدف حمله جنگنده های سعودی قرار گرفتند.

جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن در بیانیه ای اعلام کرد: جامعه انسانی یمن با شوک مواجه شد و از هدف قرار گرفتن غیرنظامیانی که در مراسم ختم در تالار صنعا گرد آمده بودند خشمگین است.