نظرسنجی که امروز شنبه منتشر شد نشان می دهد که اصلی ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، تحت الشعاع رسوایی مالی که دامنگیرش شده، از ورود به دور نهایی رقابت ها باز خواهد ماند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، یکی از آخرین نظرسنجی ها برای پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه، بخت «فرانسوا فیون» نامزد حزب راست میانه «جمهوریخواهان» را برای عبور از سد انتخابات مقدماتی ماه آوریل و صعود به انتخابات نهایی ماه می، ناچیز توصیف می کند.

مرکز سنجش افکار عمومی BVA فرانسه در نظرسنجی که امروز شنبه منتشر شد، اعلام کرد فیون که زمانی از بیشترین شانس برای ورود به کاخ الیزه برخوردار بود، تحت الشعاع رسوایی مالی که این روزها دامنگیرش شده، محبوبیت خود را نزد مردم از دست داده است.

گفتنی است که وی به پرداخت حقوق به «پنه لوپه» همسرش، از بابت شغلی که ظاهرا وجود خارجی ندارد، متهم شده است و دادستانی بخش مالی فرانسه از هم اکنون تحقیق غیر رسمی پیرامون این مسئله را آغاز کرده است.

طبق نظرسنجی BVA ، در دور مقدماتی انتخابات برون حزبی که 23 آوریل برگزار می شود، فیون 62 ساله بین 18 تا 20 درصد از آراء مردمی را به خود جلب خواهد کرد که از رقم پیش بینی شده (۲۵ درصد) برای «مارین لوپن» رهبر افراطی حزب «جبهه ملی» و همچنین رقم در نظر گرفته شده (۲۱ تا 22 درصد) برای «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل این دور از رقابت ها، کمتر است.

با این حال، طبق این نظرسنجی، شانس ماکرون که پیشتر در دولت چپگرای «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، سِمت وزیر دارایی را داشت، برای اینکه لوپن مهاجر ستیز را که طالب جدایی از اتحادیه اروپا است، در رقابت نهایی ششم ماه می شکست دهد، 66 به 34 درصد برآورد می شود حال آنکه تجربه به دست آمده از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و تفاوت آن با نتیجه نظرسنجی ها، رعایت شرط احتیاط در پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را واجب می کند.