نامزد انتخابات پارلمانی آلمان در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی ضمن انتقاد شدید از رئیس جمهور آمریکا گفت که وی امنیت غرب را به بازی گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، «مارتین شولتس» سیاستمدار آلمانی از حزب سوسیال‌دموکرات و نامزد انتخابات پارلمانی آلمان بار دیگر در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی دستور اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور که بیشتر آنان مسلمان هستند به آمریکا را تصمیمی غیر قابل تحمل ارزیابی کرده و از صدر اعظم آلمان خواست که بار دیگر به شدت از این اقدام دولت آمریکا انتقاد کند.

شولتس ترامپ را فردی خطرناک دانست که به دموکراسی آمریکا لطمه اساسی وارد کرده و گفت: «ترامپ امنیت جهان غرب را به بازی گرفته است. سیاستی که دولت آمریکا به تازگی در پیش گرفته، مبارزه‌ای فرهنگی است.»

شولتس که پیش از این ریاست پارلمان اروپا را بر عهده داشت همچنین از مرکل خواست که از واشنگتن فاصله بگیرد و در این مورد گفت: «صدر اعظم آلمان نباید در برابر اقداماتی که قابل قبول نیست سکوت کند. وقتی ترامپ ارزش‌های ما را هدف قرار می‌دهد، باید به وضوح بگوییم که این سیاست ما نیست.»

وی همچنین به مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اشاره کرد و گفت: «از این جریان فقط می‌توان یاد گرفت که ما به هیچ عنوان نباید چنین رویه‌ای در پیش بگیریم.»

این سیاستمدار آلمانی همچنین به موارد مهمی که در جریان انتخابات پارلمانی به آنها خواهد پرداخت هم اشاره کرد مواردی مانند افزایش مالیات‌ها برای افراد ثروتمند،مسکن و تحول در بازار کار.