وزیر خارجه روسیه معتقد است که مسکو و واشنگتن می توانند با همکاری مشترک، مشکلات و مسائل جهانی را حل و فصل کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با نشریه اتریشی "پروفیل" تاکید کرد: روسیه و آمریکا می توانند بر اساس منافع مشترک، در حل و فصل مشکلات جهانی، مشارکت موثری داشته باشند به خصوص در زمینه هماهنگی تلاش های مقابله با تروریسم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما بر این باوریم که اگر تعهد دوجانبه‌ای بین آمریکا و روسیه وجود داشته باشد، این مساله نه تنها موجب پیشرفت در حل و فصل مشکلات اصلی و مهم کنونی خواهد شد بلکه می تواند سهم زیادی در غلبه موثر بر مشکلات اصلی دوره معاصر داشته باشد. این همکاری به خصوص می تواند در هماهنگی تلاش های آمریکا و روسیه در زمینه مقابله با تروریسم، موثر و کارساز باشد.

لاوروف روز پنجشنبه نیز ابراز امیدواری کرده بود که روابط آمریکا و روسیه که در دوره ریاست جمهوری اوباما به شدت تیره و تار شده، بهبود یابد. وی با ارسال پیام تبریک برای رکس تیلرسون وزیر خارجه جدید آمریکا نسبت به بهبود روابط مسکو با دولت جدید آمریکا ابراز امیدواری کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس حمهور روسیه هفته گذشته نخستین گفتگوی تلفنی رسمی خود را انجام داده اند. در این گفتگوی تلفنی دو طرف درباره اوضاع خاورمیانه و مناقشه اعراب و اسرائیل و تلاش های مربوط به مقابله با تروریسم، برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع در شبه جزیره کره و بحران در شرق اوکراین رایزنی کردند.