سرویس بین الملل- عضو ارشد حزب لیکود اعلام کرد که مقامات عربستان از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به ریاض دعوت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از العالم، ایوب القرا هدف از این دعوت را، سیاستی در چارچوب تلاش عربستان برای هماهنگی میان خاندان حاکم بر این کشور با دولت دونالد ترامپ دانست و افزود، روابط عربستان و رژیم صهونیستی روابط حسنه ایست و آنچه سبب نزدیک شدن دو طرف شده است نگرانی آنان از ایران است.

عضو کادر رهبری حزب لیکود و از وزرای کابینه رژیم اشغالگر از گرم تر شدن روابط میان ریاض و تل آویو خبر داد و افزود، عربستان با ارسال دعوتنامه ای رسمی به نخست وزیر رژیم، از او خواهد خواست تا با هماهنگی  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دیداری از ریاض داشته باشد. 

بر اساس اظهارات ایوب القرا، آنچه که دو طرف( ریاض و تل آویو) را به هم نزدیک کرده است تلاش مشترک هر دو برای مقابله با گسترش نفوذ ایران و به تعبیر او، مقابله با ماجراجویی های ایران در منطقه است، چنانچه اقدام کشورهای میانه روی سنی مذهب در خارج کردن قضیه فلسطین از اولویت ها، موضوعی است که می تواند به نزدیک تر شدن دو طرف در آینده  کمک کند. 

این وزیر اسرائیلی ادامه داد، چنین اتفاقای موجب شد تا تل آویو در پی برگزاری کنفرانس بین المللی باشد که در آن کشورهای میانه روی عرب نیز حاضر خواهند شد. 

این اطلاعات چند روز پس از انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی بلومبرگ در انگلیس، به دست آمده است. در گزارش بلومبرگ اطلاعاتی درباره چگونگی فعالیت و همکاری میان یک شرکت انگلیسی متخصص در حوزه شنود و جاسوسی با شاموئل بار، از مقامات موساد اطلاعاتی ارائه شد، چنانچه از تماس یکی از مقامات عالی عربستان با این شرکت و درخواست وی برای ایجاد شعبه ای از شرکت در  عربستان خبر داد. این پایگاه اینترنتی همچنین از توافق میان مقاماتی از عربستان و اسرائیل پرده برداشت که به موجب آن شرکت هایی با هدف مدیریت حج در مکه مکرمه ایجاد خواهد شد، این توافق موجب می شود تا نقش مستقیم صهیونیست ها در مدیریت حج و در ادامه فجایعی که در ایام حج اتفاق افتاده است آشکار شود.
پایگاه خبری بلومبرگ همچنین برگزاری دیدارهایی میان نمایندگان عربستان و اسرائیل در لندن را فاش ساخت و افزود، در این دیدارها تاکید شد با توجه به نگرانی های مشترک دو طرف، مثل نگرانی از برنامه هسته ای ایران، نگرانی از تندروی ها و یا نگرانی از گروه های شیعه در منطقه، ضروری است دو طرف در پی تفاهم منطقی بر آیند. 

در سایه تحولات اخیر به نظر می رسد رژیم اشغالگر بیشترین بهره را از سیاست های تقابلی ترامپ خواهد برد، این رژیم در همین مدت طرح های بی سابقه ای را برای توسعه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین  آغاز کرده است چنانچه با بهره برداری از فرصتی که اظهارات ترامپ علیه توافق هسته ای با ایران برای تل آویو ایجاد کرده است تا در پی اقداماتی در این زمینه است. تساحی هنگبی از وزرای کابینه نتانیاهو می گوید، دیدار نتانیاهو و ترامپ که قرار است اواسط همین ماه برگزار شود به یقین به مباحثی چون روابط تل آویو با کشورهای سنی مذهب منطقه و توافق هسته ای ایران اختصاص خواهد داشت.