معاون پیشنهادی ترامپ اظهارات ترامپ در مورد زنان را غیرقابل دفاع خواند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از یورونیوز، «مایک پنس» فرماندار ایالت ایندیانا و معاون دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخنان او درباره زنان را غیر قابل دفاع خواند. وی گفت که به عنوان یک شوهر و و پدر از سخنان و حرکات ترامپ رنجیده است.

پیش تر فیلم و صدای ضبط شده ای از دونالد ترامپ منتشر شد که وی در آن از الفاظ نامناسبی درباره زنان استفاده می‌کرد. سخنان آقای ترامپ در این ویدئو خشم هم حزبی‌هایش را برانگیخته و تعدادی از اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا اعلام کردند که در انتخابات به وی رای نخواهند داد. آرنولد شوارتزنگر، فرماندار پیشین کالیفرنیا در واکنش به اظهارات آقای ترامپ گفت: «برای اولین بار از سال ۱۹۸۳، زمانی که آمریکایی شدم به نامزد جمهوری خواهان رای نخواهم داد.»

ملانیا، همسر آقای ترامپ نیز این سخنان را «اهانت آمیز و غیر قابل قبول» خواند، اما در عین حال گفت که این سخنان نشان دهنده «مردی که من می شناسم» نیست.

آقای ترامپ نیز با انتشار ویدئویی در فیسبوک از اظهارت خود عذرخواهی کرد. او گفت: «هرکس که مرا می شناسد می‌داند این کلمات انعکاس دهنده من واقعی نیستند. من این حرف را زدم، اشتباه کردم و عذرخواهی می‌کنم.» وی در عین حال گفت که انتشار این ویدئو نباید افکار عمومی را از مسائل جدی سیاسی منحرف کند.