سرویس بین الملل - رئیس جمهور سوریه گفت که آتش بس حال حاضر در این کشور پایدار است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه( سانا)، بشار اسد گفت: دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود و در زمان ریاست جمهوری اش به مبارزه با گروه های تروریستی داعش اشاره داشت، حال باید منتظر آینده بود تا دید که وی چقدر به این وعده ها پایبند خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه در دیدار خبرنگاران بلژیکی با وی در خصوص دولت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ نیز گفت: آنچه ما انتظار داریم همکاری آمریکا با روسیه (در مبارزه با تروریسم) است، چرا که معتقدیم نتایج مثبتی برای سوریه و جهان خواهد داشت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سوریه متعلق به مردم آن است، گفت: صلح دو پایه اساسی دارد، نخست مبارزه با تروریسم، جلوگیری از افزایش آن و متوقف ساختن راههای های حمایت و تقویت آن و دوم گفت وگو بین سوری ها برای مشخص ساختن آینده کشور و نظام سیاسی آن.

بشار اسد در خصوص آتش بس نیز گفت: با وجود برخی موارد نقض آتش بس که این موضوعی است که در همه جنگ ها ممکن است روی دهد اما آتش بس همچنان پایدار است.

بشار اسد روز دوشنبه در دیدار با هیات پارلمانی بلژیکی به ریاست 'فلیپ دووینتر' نماینده پارلمان این کشور نیز گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی از ابتدای جنگ در سوریه، سیاستی اشتباه را در پیش گرفتند.

وی افزود: سفر ان ها به سوریه و به ویژه شهر حلب و برخورد با شهروندان سوری مفید بود و این سفر می تواند به افکار عمومی برای دریافت تصویری واضح تر برای مقابله با تبلیغات دروغین در اروپا پیرامون حوادث سوریه کمک کند.