رئیس جمهور سوریه با تأکید بر لزوم همکاری آمریکا با دمشق برای مبارزه با تروریسم، گزارشهای سازمان عفو بین الملل را جانبدارانه توصیف کرد.

به گزارش مرور نیوز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که اگر آمریکا میخواهد صادقانه مبارزه با تروریسم را آغاز کند، باید این مسئله را از رهگذر دولت سوریه انجام دهد؛ زیرا در هیچ کشوری بدون همکاری با ملت و دولت آن نمیتوان تروریسم را شکست داد.

اسد در گفتگو با سایت «یاهو نیوز» گفت: مناطق امن برای مردم سوری فقط زمانی ایجاد میشود که امنیت و ثبات وجود داشته باشد و تروریستها نباشند و کشورهای همسایه و غرب از این تروریستها حمایت نکنند. در این صورت است که میتواند منطقه امن طبیعی وجود داشته باشد.

رئیس جمهور سوریه در ادامه تصریح کرد، چیزی که بیشتر عملیاتی میشود و هزینه کمتری دارد این است که ثبات به وجود آید نه مناطق امن؛ زیرا «این مسئله هرگز یه ایده واقعی و حقیقی نیست».

وی با تأکید بر اینکه حل هر درگیری در دنیا مستلزم همگرایی روسیه و آمریکاست، اظهار داشت، گزارشهای سازمان عفو بین الملل همیشه جانبدارانه و سیاست زده است.

اسد: هیچ تماسی با آمریکا نداشته ایم

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه هیچ تماسی با دولت جدید آمریکا نداشته است، تصریح کرد که ظاهرا اولویت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تا کنون مبارزه با تروریسم است و دمشق میتواند در این مسئله با واشنگتن همکاری داشته باشد. البته «در این شرایط اولویت این است که در مبارزه با تروریسم میان کشورهای مختلف از جمله روسیه، ایران و سوریه همکاری وجود داشته باشد»

وی با اشاره به اینکه آمریکا نتوانست در افغانستان یا هیچ کشور دیگری تروریستها را شکست دهد، اظهار داشت: «استفاده از بالگرد آپاچی یا جنگنده اف16 یا اف 35 برای شکست تروریستها کافی نیست... اگر آمریکا میخواهد صادقانه با تروریسم مبارزه کند باید این کار را از طریق دولت سوریه انجام دهد... ما از روسها [برای مبارزه] دعوت کردیم و آنان نیز در این خصوص صادق بودند».