سرویس بین الملل- ده ها شهروند سوری پس از گشودن گذرگاه امن در حومه شمالی این استان به طرح آشتی ملی پیوسته و از این منطقه خارج شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از سانا، روز گذشته (شنبه) یک گذرگاه امن در منطقه 'الحوله' در حومه شمالی حمص برای خروج شهروندان سوری و مسلحانی که قصد تحویل دادن سلاح های خود را دارند گشوده شد و تاکنون دهها نفر از این گذرگاه به سمت مناطق امن خارج شده اند.

بر اساس این گزارش، طبق قانون عفو عمومی شماره 15 سال 2016 دولت سوریه، تمام کسانی که سلاح های خود را تسلم کنند، حتی کسانی که فراری هستند، اگر خود و سلاح هایشان را تسلیم کنند، شامل قانون عفو عمومی خواهند بود.

بر اساس این گزارش، این گذرگاه تا یک ماه برای خروج بیماران و زخمیان و نیز مسلحانی که قصد تسلیم سلاح های خود را دارند، باز خواهد بود.

گروه های تروریستی در منطقه الحوله در حومه شمالی حمص حضور دارند که از غیر نظامیان سوریه به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و محله های مسکونی و روستاهای حمص را با موشک و خمپاره هدف حمله قرار می دهند.

این تروریست ها روز گذشته (شنبه) با راکت و خمپاره محله های 'کرم الوز'، الارمن و الحمرا را هدف حمله قرار دادند که در جریان آن یک غیرنظامی کشته و 12 نفر نیز زخمی شدند.