اسناد فاش شده از سوی سایت افشاگر ویکی لیکس نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در صورت پیروزی «هیلاری کلینتون» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نگرانی هایی در خصوص سیاست های وی دارد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از جروزالیم پست، سران اسرائیل هنوز از سیاست های دولت آمریکا در قبال ایران ناراحت هستند و نگران این موضوع نیز هستند که در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات ماه نوامبر، سیاست های وی در قبال تهران همانند سیاست های «باراک اوباما» باشد.

بر همین اساس اسناد فاش شده توسط ویکی لیکس نشان می دهد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، عمیقا نگران است در صورتیکه هیلاری کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود، کابینه‌ای همانند آنچه باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا، داشت برگزیند.

نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی مدعی هستند کابینه اوباما همواره به سمت ایران گرایش داشت و در نهایت توافق هسته‌ای را با این کشور امضا کرد.

در یکی از ایمیل‌های هک شده، «استوارت آیزنستات» دیپلمات پیشین آمریکایی، خطاب به «جیک سالیوان» مشاور کلینتون، گفته بود دیداری با ران درمِر، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، انجام داد و در این نشست صحبت‌ها پیرامون توافق هسته‌ای ایران متمرکز شده بود.

درمِر در این دیدار به دیپلمات آمریکایی گفته بود درک می‌کند هیلاری کلینتون چاره‌ای جز پذیرفتن توافق هسته‌ای ایران نداشته است؛ اما انتظار دارد کلینتون بیش از حد درباره این موضوع سرمایه‌گذاری نکند. سفیر رژیم صهیونیستی به کلینتون توصیه کرد فهرستی از نگرانی‌ها درباره این توافق تهیه کند.

ایمیل هک شده دیگری از آیزنستات که متعلق به سال ۲۰۱۵ است نشان می‌دهد وی با یک مقام صهیونیست که نامش ذکر نشده، مکاتبه کرده است و مقام صهیونیست به وی گفت: نتانیاهو معتقد است به شکل خارق‌العاده‌ای روابط خوبی با کلینتون دارد و احساس می‌کند کار کردن با کلینتون آسان است.

آیزنستات در ایمیل‌هایش نوشته است با مقامات صهیونیست بسیاری گفتگو کرده که همگی از نزدیکان نتانیاهو هستند. نتانیاهو فقط یک نگرانی دارد و آن هم تکرار سیاست‌های اوباما در قبال ایران است. نتانیاهو به کلینتون اعتماد دارد؛ اما نگران است افرادیکه دور او جمع می‌شوند مانند کابینه باراک اوباما، به تصور سران صهیونیست، در برابر ایران نرمش به خرج دهند.

در یکی از ایمیل‌های هک شده، مکاتبه کلینتون با اعطاکنندگان مالی صهیونیست فاش شده است که در آن کلینتون می‌گوید: من برای اسرائیل بهتر از اوباما خواهم بود.

مقامات صهیونیست از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.