سرویس بین الملل- رئیس جمهور لبنان گفت: ما هرگز راضی نخواهیم شد و هرگز نخواهیم پذیرفت که موضوع حزب الله به گونه ای مطرح شود که به امنیت لبنان آسیبی وارد شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از العهد، میشل عون با اعلام اینکه حزب الله بخش اصلی معادله دفاع از لبنان است، بر ضرورت راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

وی افزود: سلاح حزب الله منافاتی با طرح دولت ندارد بلکه بخش اساسی دفاع از لبنان است. 

میشل عون تاکید کرد: تا زمانی که برخی از سرزمین لبنان تحت اشغال باشد و ارتش به قدر کافی برای جنگ با اسرائیل قدرت نداشته باشد، ما ضرورت وجود سلاح مقاومت را همراه با سلاح ارتش احساس می کنیم. 

وی افزود: ما هرگز راضی نخواهیم شد و هرگز نخواهیم پذیرفت که موضوع حزب الله به گونه ای مطرح شود که به امنیت لبنان آسیبی وارد شود. 

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد: حزب الله از اهالی جنوب و از لبنانی هایی هستند که سرزمین آنها اشغال شده و همچنان بخشی از سرزمین مان تحت اشغال قرار دارد و بدیهی است که سلاح حزب الله مغایرتی با طرح های کشور ندارد و بخش مهم معادله دفاع از لبنان است. 

وی افزود: بخشی از سرزمین ما تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و اسرائیل زمانی که بر سرزمینی تسلط پیدا می کند، به سختی از آن دست می کشد و ما باید به سلاح حزب الله تکیه کنیم زیرا سال2006 جنگ جنون آمیزی را شاهد بودیم که طی آن مناطق شمال و دیگر مناطقی که حزب الله در آن حضور ندارد، بمباران شد. 

میشل عون درمورد آوارگان سوری در لبنان هم گفت: لبنان هیچ گونه کمکی برای آوارگان سوری دریافت نکرده است هرچند به آوارگان سوری کمک کرده است که البته کافی نیست. وی افزود: حل بحران سوریه تنها از طریق سیاسی میسر خواهد بود، حل بحران سوریه با توجه به نتایج مذاکرات امکان پذیر است و کشورهای شرکت کننده در نشست آستانه حضور رئیس جمهور سوریه را در قدرت پذیرفته اند.
سران آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تلاش زیادی را بکار گرفته بودند که بین احزاب لبنان و جنبش حزب الله لبنان خدشه وارد کنند که در این ماجرا شکست خوردند.