«یحیی السنوار» که یک روز است ریاست دفتر سیاسی حماس در غزه را بر عهده گرفته ، در اولین اظهاراتش اعلام کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را از بر عهده گرفتن این منصب پشیمان می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، «یحیی السنوار» که دوشنبه (دیروز) به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تعیین و جانشین «اسماعیل هنیه» شد در اولین اظهارات خود پس از بر عهده گرفتن این منصب، جمله نسبتا تندی علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: برای (به دست آوردن) منصبی تلاش نمی‌کنم اما بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) را به خاطر بر عهده گرفتن این منصب به گریه وامی‌دارم (پشیمان می‌کنم).

اولین اظهارات جانشین «هنیه» در غزه: اشک «نتانیاهو» را درمی‌آوردم

یحیی السنوار از جمله اُسرایی است که در خلال توافق تبادل اسرا در سال 2011 موسوم به «وفاء‌‌الاحرار» یا «شالیت» آزاد شد؛ در این توافق «گیلعاد شالیت» نظامی اسرائیلی با 1027 اسیر فلسطینی مبادله شد.

السنوار در محافل سیاسی و نظامی حماس (دفتر سیاسی و گردان‌های القسام) مورد پذیرش بسیار است، از فرماندهان بارز القسام بوده و هماهنگ‌کننده میان دو طیف سیاسی و نظامی حماس است ( جزئیات بیشتر ).

نگرانی مقامات اسرائیلی از آمدن السنوار !

همزمان، «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از روی کار آمدن السنوار بشدت ابراز نگرانی کرد.

طبق گزارش «رادیو اسرائیل»، این وزیر اسرائیلی روز سه‌شنبه به انتخاب‌شدن رئیس جدید دفتر سیاسی حماس در نوار غزه واکنش نشان داد و گفت که «انتخاب یحیی السنوار برای رهبری حماس [در غزه] خیلی خطرناک است».

اشتاینیتز از روحیه جهادی السنوار ابراز نگرانی کرد و گفت او مایه خطر است چرا که ممکن است به دیوانگی پاسخ دهد چون خیالاتی جهادی در سر دارد ( جزئیات بیشتر ).