معاون دبیر کل سازمان ملل از حمایت این سازمان از راهکار تشکیل 2 دولت در مناقشه بین فلسطین و اسرائیل خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، فرهان حق معاون دبیر کل سازمان ملل در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: سازمان ملل حامی راهکار تشکیل 2 دولت در مناقشه فلسطین و اسرائیل است.

در آستانه دیدار بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی با دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور آمریکا، یک مقام کاخ سفید سه شنبه اعلام کرد، دونالد ترامپ از هدف نهایی برای صلح میان اسرائیل و فلسطینی ‌ها حمایت می‌کند؛ حتی اگر راه‌حل ایجاد دو کشور مستقل، عملی نشود.

این گفته‌ها یک روز پیش از دیدار ترامپ و بنیامین نتانیاهو، بیان شده‌ است. این مقام کاخ سفید می ‌گوید: صلح، هدف نهایی ا‌ست، چه به شکل ایجاد دو کشور مستقل (اسرائیل و فلسطین) باشد، اگر این چیزی‌ است که طرف‌ها می‌خواهند. و یا یک شکل دیگر.

راه‌حل ایجاد دو کشور مستقل، طی سال‌های گذشته و در دولت‌های پیشین آمریکا دنبال می‌شد.

فرهان حق در واکنش به این اظهارات، تاکید کرد: شما نسبت به حمایت ما از راهکار تشکیل 2 دولت آگاهی دارید. فراتر از آن من صحبتی ندارم.

به نظر می رسد انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، نتانیاهو را برای توسعه شهرک های صهیونیستی، مصمم تر کرده است.

در 120 شهرک ساخته شده در کرانه باختری بیش از 350 هزار صهیونیست زندگی می کنند و 200 هزار نفر دیگر نیز در شرق بیت المقدس ساکن هستند.

اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد بیش از 3 هزار واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری احداث کند. اسرائیل همچنین ساخت 4 هزار واحد مسکونی در اراضی شخصی فلسطینی ها را قانونی اعلام کرده است. این اقدام با محکومیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا روبرو شده است.