رئیس جمهوری سوریه در گفتگویی با اعلام اینکه گزارش عفو بین الملل درباره این کشور صحت ندارد اظهار داشت: غرب بهای سیاست های خود در سوریه را می پردازد.

به گزارش  مرور نیوز، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با رادیو اروپا 1 و شبکه TF۱ فرانسه اظهار داشت: کشورهای غربی حق ندارند به جای مردم سوریه تصمیم گیری کنند. غرب از گروه های مسلح به زعم اینکه میانه رو هستند حمایت کرد اما با این کار در واقع از القاعده حمایت کرد و اکنون بهای سیاست های خود در سوریه را می پردازد.

وی گفت: کنترل ارتش سوریه بر شهر حلب گام بسیار مهمی بود و دمشق برای بازپس گیری تمامی مناطق سوریه تلاش می کند. ما به دنبال این هستیم که تمامی مناطق سوریه را از یوغ تروریست ها آزاد کنیم و پیروزی نهایی تنها پس از اخراج تروریست ها از سوریه اتفاق خواهد افتاد.

رئیس جمهوری سوریه افزود: سیاست فرانسه در قبال سوریه از ابتدای بحران مبتنی بر حمایت از تروریسم بود و غرب حق ندارد میان من و داعش یکی را انتخاب کند.

بشار اسد در بخش دیگر سخنان خود، گزارش سازمان عفو بین الملل درباره شکنجه معارضان سوری در زندان «صیدنایا» را تکذیب و اعلام کرد: این گزارش صحت ندارد و مبتنی بر ادعاهای دروغین است.

رئیس جمهوری سوریه همچنین از حمایت روسیه از ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی و اعلام کردک مسکو به حاکمیت سوریه احترام می گذارد و حمایت های مسکو عامل اساسی در از بین بردن داعش و تروریسم است.