سرویس بین الملل- سران صهیونیست صبح دیروز یکشنبه شاهد عملیات شهادت طلبانه یک فلسطینی بودند که پس از به هلاکت رساندن 2 تن از صهیونیست ها جریان انتفاضه سوم را تداوم بخشید.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های صهیونیستی، در جریان این عمیات شهادت طلبانه علاوه بر هلاکت دو مامور صهیونیستی هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.
این عملیات که تداوم بخش انتفاضه سوم جوانان فلسطینی است توسط مصباح ابوصبیح (ابوعزالدین) 39 ساله انجام گرفت. وی یکی از چهره های برجسته مبارزاتی شهر بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی بود که بارها به دست اشغالگران صهیونیست به اسارت درآمده بود.

قرار بود دادگاه صهیونیستی امروز حکم ظالمانه ای را علیه ابوصبیح صادر کند و او به اتهام حضور مستمر در مسجد مبارک الاقصی و ضرب و شتم نظامیان اسرائیلی به 4 ماه حبس محکوم کند.

دشمن صهیونیستی در سال 2013 ابوصبیح را در منطقه باب حطه واقع در قدس قدیمی به اتهام حمله به مامور پلیس اسرائیلی اسیر کرد، سپس او را آزاد نمود. اسرائیل در سال 2015 با بستن اتهاماتی ناروا به مصباح و تشکیل پرونده علیه اش ، وی او را به 4 ماه حبس محکوم کرد، دادگاه به اصطلاح صلح رژیم غاصب صهیونیستی این حکم را یک ماه پیش صادر کرد و قرار بود این حکم در نیمه ماه نخست جاری به اجرا در آید.

نظامیان صهیونیستی طی دو هفته گذشته به تعقیب ابوعزالدین شدت بخشیدند و 5 بار متوالی او را بازداشت و آزاد کردند و آخرین بار نیز او را به شرط تبعید یک ماهه از قدس شرقی از زندان آزاد کردند. اشغالگردان پیشتر نیز طی حکمی او را تا پایان سال جاری از سفر به خارج و همچنین از ورود به مسجد الاقصی به مدت 6 ماه محروم کرده بودند.