دونالد ترامپ ناسا را نیز به هم ریخته است. قرار است برخلاف برنامه ریزیهای قبلی، مأموریت سرنشین دار ناسا به اعماق فضا زودتر آغاز شود.

به گزارش مرور نیوز، آژانس فضانوردی آمریکا در حال بررسی دقیق شانس اعزام فضانوردان به فضا همراه با نخستین پرتاب قدرتمندترین راکت ساخت دست بشر موسوم به «سیستم پرتاب فضایی» (SLS) به فضاست. ناسا سرمایه گذاری کلانی در این عرصه انجام داده و به آن به عنوان تسریع کننده برنامه هایش برای اعزام فضانوردان به ماه و پس از آن مریخ نگاه می کند.

حالا اما خبر می رسد که در برنامه های آتی ناسا تغییری چشمگیر روی داده است. این آژانس فضانوردی برخلاف آنچه که قبلا اعلام شده بود در نظر دارد که مأموریت مداری به سوی ماه را که قرار است در سپتامبر سال ۲۰۱۸ آغاز شود به صورت سرنشین دار انجام دهد. این درحالی است که پیش تر اعلام شده بود این مأموریت بدون سرنشین خواهد بود.

به باور کارشناسان، ضرب العجل تعیین شده یعنی سپتامبر سال آینده بسیار جاه طلبانه به نظر می رسد و با توجه به اینکه حالا قرار است در این مأموریت فضانوردانی هم حضور داشته باشند ناسا به روزرسانی های چشمگیری را در دست انجام دارد.

این درحالی است که تا پیش از این قرار بود نخستین مأموریت سرنشین دار ناسا با استفاده از SLS و کپسول فضایی آن یعنی «اوریون» در سال ۲۰۲۱ عملیاتی شود.

کارشناسان این تغییر نگرش را به بمب خبری ناسا تشبیه کرده اند که به باور آنها نشانه روشنی از علاقه رئیس جمهوری جدید آمریکا برای رساندن فضانوردان به ماه است.