گروه تروریستی داعش پس از شکست‌های پیاپی در میادین مختلف در سوریه و عراق و از دست دادن تعداد زیادی از نیروهایش به راه‌های جدیدی برای جذب نیرو متوسل شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در این راستا ابو بکر بغدادی، رهبر این گروه تروریستی نیز به منظور جذب نیرو در استان دیر الزور در شرق سوریه به مردم گفته برای جنگ با نظام سوریه به صفوف داعش بپیوندند. یعنی از حربه "جنگ با نظام سوریه" استفاده کرده تا شاید برخی را با خود همراه سازد.

رامی عبدالرحمان، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اشاره به تلاش داعش برای جذب نیروهای جدید در دیرالزور گفت: غیرنظامیان در مناطق شرقی از جمله المیادین و البو کمال از این فراخوان داعش استقبال نکردند.

به گفته احمد الرمضان، مدیر مرکز فرات پست در دیر الزور، داعش دوره‌های آمادگی نظامی نیروهایش برای ورود به میادین نبرد را از سه ماه به 15 روز کاهش داد.

الرمضان افزود: حملات هوایی جنگنده‌های روس و گسترش جبهه‌های درگیری از پالمیرا (تدمر۹) تا حومه‌های دمشق، السویداء،‌ حماة،‌ حلب، رقه و دیر الزور در کنار دیگر میادین درگیری در عراق به شدت داعش را تضعیف کرد.

داعش کوشید در کنار استمرار اشغال منازل مردم در از طریق خطبه‌های نماز جمعه مردم را به مشارکت در عملیات‌ها تشویق کند اما مردم به ویژه عشایر به این فراخوان‌ها پاسخ مثبتی ندادند.