عضو کمیته مرکزی جبهه مبارزه مردمی فلسطین گفت: مقاومت مردمی، وحدت ملی و برنامه‌ریزی سراسری، سه ضلع اصلی مثلث رویارویی با اشغالگران صهیونیست را تشکیل می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز «مراد حرفوش»، عضو کمیته مرکزی جبهه مبارزه مردمی فلسطین، گفت: تنها گزینه پیش روی فلسطینیان در برابر اشغالگران اسرائیلی مثلثی که اضلاع طلایی آن را مقاومت مردمی، وحدت ملی، برنامه سراسری تشکیل می‌دهند.

این رهبر فلسطینی که در حاشیه دوازدهمین سالگرد اعلام موجودیت مقاومت مردمی در برابر ساخت دیوار حائل صهیونیستی در روستای «بلعین» با خبرنگار فارس گفت‌وگو می‌کرد، درباره شاخص‌های مقاومت مردمی در این روستا گفت: در طول سال‌های گذشته مقاومت مردمی بلعین همواره در صحنه و میدان مبارزه با اشغالگران حضور داشته و قدرت و توان خود را به نمایش گذاشته است.

حرفوش تاکید کرد: ملت فلسطین با ایستادگی و مقاومت در خاک خود و مبارزه با سیاست تبعیض‌نژادی اشغالگران توانست به جامعه بین المللی ثابت کند، اسرائیل، رژیمی فاشیست است که هیچ احترامی برای هیچ‌یک از قوانین و معاهدات بین المللی و بشردوستانه قائل نیست.

وی با تاکید بر ضرورت پایان دادن به اختلافات داخلی، خواستار تحقق مجدد وحدت ملی فلسطینی برای رویارویی‌های آینده با اشغالگران شد که برای سرکوب فلسطینی‌ها و غلبه بر رویای آنها از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد، در حالی‌که تنها سلاح برنده در این مرحله تقویت حس ملی‌گرایی و بازگشت آوارگان و حاکمیت دولت فلسطین به پایتختی قدس است.

 

البرغوثی: دیوار تبعیض‌‌نژادی اسرائیل خواهد ریخت

در این راستا، «مصطفى البرغوثی»، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، تاکید کرد: تنها راه ایستادگی در برابر اسرائیل مقاومت، تحریم و مجازات است و در این راه ملت فلسطین به مبارزه خود با رژیم آپارتاید صهیونیستی ادامه می‌دهد.

دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در ادامه تاکید کرد: همانگونه که شاهد فرو ریختن دیوار برلین بودیم، دیوار تبعیض‌‌نژادی اسرائیل نیز فرو خواهد ریخت.

البرغوثی روستای بلعین را نمونه زنده مقاومت مردمی دانست که پس از 12 فعالیت همچنان پویا و سرزنده است.