با وجود شک و تردید هایی که در ابتدای راه قرار داشت، بایکوت فرهنگی رژیم صهیونیستی روز به روز گسترده‌تر می‌شود. حالا بعد از راجر واترز، نوبت یک خواننده استرالیایی رسیده که کنسرتش در سرزمین‌های اشغالی را لغو کند.

به گزارش مرور نیوز، بعد از آن که «ناتالی ایمبرولیا»، خواننده استرالیایی انگلیسی تبار تصمیم گرفت در سرزمین های اشغالی، کنسرت جدیدش را برگزار کند، عده ای از ساکنان رژیم صهیونیستی با نوشتن نامه ای به او خواهان تجدید نظر وی شدند. آنها در این نامه متذکر شده اند که رژیم صهیونیستی یک رژیم آپارتاید است و تنها راه متوقف کردن آن بایکوت است. آنها از ایمبرولیا خواسته اند تا هم صدا با درخواست فلسطینی ها مبنی بر بایکوت رژیم صهیونیستی، کنسرت خود در سرزمین های اشغالی را لغو کند. این گروه در نامه خود بخشی از جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را هم یادآور شده اند. به عنوان مثال سال گذشته این رژیم 109 فلسطینی بی گناه را کشته که درصد قابل توجهی از آنها زیر سن قانونی بوده اند. بر اساس آمار سازمان ملل 1.1 میلیون فلسطینی در غزه محتاج کمک های انسان دوستانه هستند. همه این ها در حالی است که اسرائیل با ایجاد کمپینی این تصویر را در ذهن مردم جهان ساخته که تل آویو یک شهر «فرهنگی» و «آرام» و بر پایه دموکراسی است.

کمپین«بایکوت اسرائیل»جواب داد؛خواننده استرالیایی کنسرتش را لغو کرد

کمتر کسی به تغییر نظر ایمبرولیا فکر می‌کرد. سوابق او و کارهایی که در گذشته کرده است نسبتی با جریان آرمانی و اعتقادی فلسطینِ آزاد نداشته است. ایمبرولیا با یک تحول شگفت‌آور بالاخره تصمیمش را اعلام کرد. او در راستای همین نامه کنسرت ماه مارچ خودش را در سرزمین‌های اشغالی لغو کرده است. اما یک دعوای رسانه ای را در فضای مجازی داغ کرده است. وبسایت اخبار ملی اسرائیل، با پوشش دادن این خبر، لغو کنسرت تل آویو ایمبرولیا را ناشی از فشار جنبش «بایکوت اسرائیل» می داند. جنبشی که به عقیده این وبسایت ضد یهودی است! نکته جالب دهن کجی خنده دار وبسایت اسرائیلی به کمپین بایکوت فرهنگی است. در انتهای خبر این سایت با لحنی کودکانه آمده است: «لغو کنسرت ایمبرولیا در حالی است که تعداد زیادی از خواننده های درجه یک در سال آینده برای برگزاری برنامه به اسرائیل سفر خواهند کرد. چهره و گروه هایی مثل «فت بوی اسلیم»، «ریدیو هد»، «د پیکسیز»، «جاستین بیبر»، «ایرواسمیت»، «راد استوارت»، «گانز ان روزز» و «نیک کیو»!»؛ معلوم نیست، شاید سرنوشت همه این آدم‌ها هم شبیه ایمبرولیا شود. برخی از مذاکرات متعدد شخصیت‌های فرهنگی رژیم صهیونیستی با ایمبرولیا خبر داده‌اند تا شاید بتوانند نظرش را عوض کنند اما او هنوز بر موضعش باقی مانده است.

کمپین«بایکوت اسرائیل»جواب داد؛خواننده استرالیایی کنسرتش را لغو کرد

پس از این اتفاقات وبسایت «بایکوت اسرائیل» هم در متنی، پیام تشکر هنرمندان، فعالان فرهنگی و حقوق بشر فلسطینی را منتشر کرده است. در متن این پیام آمده است: «ما از ناتالی ایمبرولیا تشکر می کنیم که تصمیم گرفت در سمت درست و مظلوم تاریخ بایستد.»

اما موج بایکوت اسرائیل فقط به یک خواننده خاص ختم نمی شود. پس از پایان یافتن رقابت های این فصل لیگ ملی فوتبال آمریکایی ایالات متحده، دولت نتانیاهو از بازیکنان سرشناس این لیگ برای یک سفر تبلیغاتی به سرزمین های اشغالی دعوت به عمل آورده بود. اما چهار بازیکن بعد از متوجه شدن پشتیبانی دولت اسرائیل از این سفر، تصمیم به لغو آن گرفتند. نفر اول مایکل بنت، مدافع تیم سیاتل سیهاوک بود. او سال 2014 عضو تیم قهرمان رقابت های سوپرباول بوده است و سال 2015 هم عنوان بهترین مدافع را به خودش اختصاص داده. کنی استیلز، بازیکن تیم میامی دولفینز و جاستین فورست از تیم دنور برانکوز هم دو تن دیگر از بایکوت کنندگان رژیم اشغالگر قدس هستند. نکته جالب توجه این که برادر مایکل بنت، مارتلوس هم بازیکن فوتبال است. او امسال با تیم نیوانگلند پاتریوتس یک شگفتی بزرگ را خلق کرد و قهرمان رقابت های سوپرباول شد. او به عنوان یکی از اعضای تیم قهرمان لیگ ملی به کاخ سفید دعوت شد اما با بیان این که از فردی که داخل آن است حمایت نمی کند، حاضر به دیدار با دونالد ترامپ نشد. او هم یکی دیگر از افرادی است که به اسرائیل سفر نخواهد کرد. بنت، محمد علی کلی، اسطوره بوکس جهان را الهام بخش خودش برای این تصمیمات دانسته.

دنی گلوور بازیگر سرشناس آمریکایی که سابقه بازی در فیلم های «فرار از آلکاتراز»، «شوتر» و «2012» را هم در پرونده خودش دارد همراه با آنجلا دیویس، فعال و نویسنده سیاسی و آلیس واکر نویسنده برنده جایزه پولیتزر کتاب «رنگ ارغوانی» (که در سالب 1985 منبع اقتباس سینمایی استیون اسپیلبرگ قرار گرفت) از دیگر افراد سرشناسی هستند که به کمپین بایکوت اسرائیل پیوسته اند. پیش از این راجر واترز، خواننده سرشناس گروه پینک فلوید اقدامات تحسین برانگیزی را در جهت بایکوت فرهنگی اسرائیل انجام داده بود که حتی موجب به هم خوردن تور آمریکای وی شد.