ترکیه بیش از 1500 نفر دیگر را به اتهام ارتباط داشتن با گروه‌های شبه نظامی و تروریستی بازداشت کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، وزارت کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد: مقام های آنکارا بیش از 1500 نفر را به اتهام مرتبط بودن با گروه های شبه نظامی بازداشت کرده و 125 نفر آنها را به طور رسمی دستگیر نموده اند.

ترکیه با تهدیدات امنیتی متعددی روبرو است، از جمله شبه نظامیان کرد پ ک ک و تروریست های داعش. هر دو گروه طی سال گذشته حملات تروریستی زیادی را در شهرهای ترکیه انجام داده اند.

وزارت کشور ترکیه افزود: بیش از 1589 نفر برای بازجویی به اتهام ارتباط داشتن با گروه های شبه نظامی بازداشت شده اند. 125 نفر این افراد تاکنون به طور رسمی دستگیر شده اند.

هنوز معلوم نیست چند نفر دیگر هنوز در بازداشت هستند. بیش از 1067 نفر از بازداشت شدگان مظنون به ارتباط داشتن با پ ک ک هستند. 501 نفر دیگر نیز به اتهام مرتبط بودن با فتح الله گولن بازداشت شده اند. 21 نفر نیز به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت شدند.

ترکیه در حال پاکسازی نهادهای مختلف نظامی و غیر نظامی از طرفداران و حامیان جنبش فتح الله گولن است. آنکارا بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی جولای متهم کرده و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

حدود 40 هزار نفر از نیروهای پلیس، ارتش، دستگاه قضایی، خدمات شهری و سیستم آموزش ترکیه نیز به اتهام مشارکت در این کودتا بازداشت شده و منتظر محاکمه هستند.